MGTS249 Maket ve 3D Tasarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS249
Ders İsmi: Maket ve 3D Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Öğr.Gör. ECE HATUN BULUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencinin üç boyut mantığınını uygulamalarla ortaya çıkması. Ders boyunca verilen teori ve uygulamalar ile el becerilerinin artması sağlanmaktadır. Ajanslarda maket broşür katalog ve kesim paspartu işlerini kolaylıkla yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Değişik grafik malzemesini tanır,
• Araştırma yetisi oluşur.
• Sosyal sorumluluk sahibi olur.
• Maket yapma becerisi kazanır..
• Yapıştırma tekniklerini öğrenir.
Katlama tekniklerini öğrenir.
Üç boyut mantığını kavrar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Malzeme bilgisi ve el becerileri kazanır. Bireysel olarak karar vermem davranışını kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) El becerisi ve tasarım yetisinin yaratılması.
Öğrenme Yetkinliği
1) Programda öğretilen teorik ve uygulamalar ile kendini geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alan olarak belirli grafik tasarım aletlerini kullanması gerekir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bağımsız çalışma ve sorumluluk alma yeteneğini arttırır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3 boyutlu maskot yapılması
2) Maket tasarımı nedir: Ders içi uyguluma yapılması
3) Sabun oyma, konu seçimi. Serbest konu verilerek marka veya obje bulmaları Üç Boyuta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olarak bilgisayarda detaylarını öğrenmesi.
4) Sabun oyma, teslimi. Üç boyut olarak oyduğu sabunun tesliminin yapılması.
5) Üç boyutlu billboard tasarımı yapılması, konu belirlenmesi.
6) Üç boyutlu billboard tasarımı yapılması, uygulama.
7) Üç boyutlu billboard tasarımı yapılması, uygulama.
8) Öğrenciye verilen papercraft kahramanını 3 boyutlu hale dönüşrülmesi.
9) LEARNING ACTIVITIES Içi çalışmalar Ders Programı Tartışma
10) 3 boyutlu maskot yapılması
11) 3 boyutlu maskot yapılması
12) 3 boyutlu maskot yapılması
13) Var olan 3 bir logoyu 3D haline dönüştürme
14) Var olan 3 bir logoyu 3D haline dönüştürme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Diğer kaynaklar
Diğer Kaynaklar:
Other sources

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 3 12
Laboratuvar 3 3 9
Uygulama 3 3 9
Küçük Sınavlar 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 34