Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL202 | ||||||||
Ders İsmi: | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GİZEM TÜRİTOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çocuklukta oyun oynamak hakkında genel bilgi vermektir. Ayrıca, çocukluk çağındaki oyun faaliyetlerinin gelişim süreci ile ilgili farklı yaklaşımlar üzerinde durulmakta ve fiziksel aktivitelerle ilgili farklı oyun becerilerinin nasıl geliştirileceği anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | • Okul öncesi eğitimde oyunun doğasını ve etkinliklerini tanımlayın • Çocukluk beden eğitimi hakkında genel bilgi vermek • Fiziksel aktivite becerileri geliştirmek için gerekli ekipmanların tanımlanmasına yardımcı olunması • Beden eğitimi öncesi program detaylarına odaklanın. • Okul öncesi beden eğitimi programlarının hazırlanması sürecinde kullanılabilecek genel yöntem ve teknikleri hazırlayabilecektir. • Beden eğitiminin fiziki gelişimine katkıda bulunma süresini tanımlayın |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması | |
2) | • Kas ve iskelet gelişimini tanımlar. • Motor geliştirme becerilerinin aşamalarını tartışın • Nesne kontrol becerilerini açıklayın • Vücut dengesi, koordinasyon, esneklik kavramlarını tanımlar | |
3) | Psiko motor gelişimini tanımlar. • Hareket eğitimini açıklayabilecektir. • Prenatal dönemde fiziksel gelişimi tartışın | |
4) | • Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişimin belirlenmesi (2-6 yıl) • Çocukluk döneminde fiziksel gelişim tanımlayın (6-12 yaş) • Ergenlik döneminde fiziksel gelişimini açıklayın (12-18 yaş) . | |
5) | • Montessori yaklaşımına uygun fiziksel aktiviteyi açıklayın. • Reggio Emilia yaklaşımına uygun olarak fiziksel aktiviteyi tartışın • Waldorf yaklaşımına göre fiziksel aktiviteyi belirlemek | |
6) | Çocukluk döneminde oyun oynamanın önemini açıklar. • Çocuklar için oyun kazanıp kaybetmenin önemini tartışın. • Oyun alanının temel özelliklerini belirleyin. | |
7) | • Bebekler için kas egzersizinin önemini belirleyin • Bebekler için kas tonunun egzersizi hakkında bilgi veriniz. • Bebek döneminde egzersiz yapma olumlu faktörünü tartışın. | |
8) | Öğrencilerin vize sınavı ile değerlendirilmesi | |
9) | • Yaşa uygun olarak bir oyun oynamak için temel kuralları açıklayın. • Bebek döneminde uygun oyun etkinliklerini tartışın. • Erken çocukluk döneminde uygun oyun etkinliklerini tanımlamak | |
10) | • Sembolik oyunların önemini açıklayın • Kanonik oyunların temel özelliklerini tartışın • Dramatik oyunların olumlu etkilerini belirlemek • Fonksiyonel oyunların incelenmesi | |
11) | Oyun oynamada öğretmen rehberlik rolünü tartışın • Oyun sırasında çocuk gözleminin önemini açıklayın • Bir gözlemsel raporun temel özelliklerini belirleyin. | |
12) | Çocukları devredışı bırakarak oyun oynamak için ana konuları belirtin • Engelli çocuklar arasında bir dostluk kurmak için etkinliklerin oynanmasının önemini tartışın • Engelli çocuklar ile oyun oynamak için ana konular | |
13) | • Oyunların iletişim süreci üzerindeki etkisini tanımlamak • Oyun oynayarak çocuklarda saldırganlığın nasıl azaltılacağını tartışın • Oyun terapisinin temel özelliklerini belirtin | |
14) | • Ders içeriği için genel değerlendirme | |
15) | • Öğrencileri final sınavı ile değerlendirmek |
Ders Notları / Kitaplar: | Early Childhood Development and Education in the Game Morpa Publishing Culture ©2009| Morpa| Published: October, 2009 ISBN-975284135-x |
Diğer Kaynaklar: | Early Childhood Development and Education in the Game Morpa Publishing Culture ©2009| Morpa| Published: October, 2009 ISBN-975284135-x |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Alan Çalışması | |
Okuma | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 165 |