MIMT231 Engelliler için Tasarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT231
Ders İsmi: Engelliler için Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLGÜN İBRAHİMOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Engelli bireylerin ihtiyaçları göz önünde tutularak ürün geliştirme sürecinin yeniden tanımlanması ve bu
ihtiyaçlara yönelik yenilikçi çözümlerin geliştirilebilmesi için zemin oluşturabilmek.
Dersin İçeriği: Engelli tanımı, ihtiyaçları, standartlar ve tasarım çözümleri üretmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Derse katılan öğrenciler, engelli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda ürün geliştirme sürecini çok boyutlu biçimde ele alabilecek seviyeye gelir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, genel bilgi, mekan kavramı, mekan algısı ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA
2) Engelli bireylerin kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması, kategorilenmesi ve varolan ürün çözümleri üzerinden genel değerlendirme. ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA
3) Engelli kullanıcılar için ergonomi "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
4) Engelli bireylerin kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması, kategorilenmesi ve varolan ürün çözümleri üzerinden genel değerlendirme. ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA
5) Engelli bireylerin kullanıcı ihtiyaçlarının araştırılması amacıyla workshop düzenlenmesi. "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
6) Workshop çıktıları üzerinden, derste öğrenilen teorik bilginin uygulamada görülebileceği dönemlik bir projenin öğrenci tarafından geliştirilmesi "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
7) ARA SINAV "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
8) Workshop çıktıları üzerinden, derste öğrenilen teorik bilginin uygulamada görülebileceği dönemlik bir projenin öğrenci tarafından geliştirilmesi "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
9) Engelli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda tasarım ilkelerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
10) Engelli bireylerin ihtiyaçlarına doğrultusunda tasarım sürecinin yeniden değerlendirilmesi, özgün yöntemlerin incelenmesi ve pratik edilmesi "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
11) Tasarım disiplininin -engelli kullanıcılar özelinden yola çıkılarak- sosyal sorumluluğu üzerine bir tartışma yürütülmesi "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
12) Proje ara sunumları "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
13) Proje ara sunumları "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "
14) Proje sunu değerlendirmeleri ve final "ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA "

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA
Diğer Kaynaklar: ENGELLİLER İÇİN MEKAN DÜZENLEMELERİNDE KAPSAYICI TASARIM YRD.DOÇ.DR.DUYGU KOCA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 2 8
Sunum / Seminer 2 2 4
Toplam İş Yükü 12