MIMT214 Geleneksel Türk Konutlarında Mekanİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT214
Ders İsmi: Geleneksel Türk Konutlarında Mekan
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç Mimarlık ve çevre tasarımının kuramsal temellerini irdelemek ve değerlendirmmek. Mekansal ilişkiler, arakesitler ve Geleneksel Türk Konutu kavramlarını özgün yaklaşımlar oluşmak.
Özgün kuramsal çalışmalar oluşturmak.
Dersin İçeriği: Geneksel türk konutlarınının incelenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarım bilgilerini İç mimarlık alanında kullanabilme becerisi,
2) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mimarlık disiplini kapsamında giren farklı ölçeklerde tasarımlar gerçekleştirme becerisi,
2) Disiplinlerarası ortak çalışabilme becerisi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fiziksel çevrenin ve mekanın okunması: Disiplinler arası farklı yaklaşımlar ve farklı okumalar. ders notları ve görseller
1) geleneksel türk konutlarında kapılar ve akseuarları ders notları ve görseller
2) Geleneksel Türk Konutu Kavramı ve İncelenmesi ders notları ve görseller
3) Örnek yapılarda Geleneksel Türk Konutunun İncelenmesi ders notları ve görseller
4) Geleneksel Türk Konutunda "Oda" Kavramı ve İncelenmesi ders notları ve görseller
5) Mevcut çevrenin analizi ders notları ve görseller
6) Mevcut çevrenin incelenmesi ders notları ve görseller
7) ara sınav
8) Dersin farklı ölçeklerde mekansal ilişkileri konu alan görsel malzemelerle desteklenmesi. ders notları ve görseller
9) Konular üzerinde öğrencilerle çalışmalar. ders notları ve görseller
10) geleneksel türk kapıları ve kapı özellikleri ders notları ve görseller
11) safran bolu evlerinin incelenmesi ve analizi ders notları ve görseller
12) geleneksel türk konutlarında çatı ve cephe sistemleri ders notları ve görseller
13) türk konutlarında avluların özellikleri ders notları ve görseller
14) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders notları ve görseller
Diğer Kaynaklar: lecture notes and images

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 2 8
Ödevler 2 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 8