MIMT216 İç Mekanda Geri Dönüşümlü Tasarımİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT216
Ders İsmi: İç Mekanda Geri Dönüşümlü Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÜLGÜN İBRAHİMOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Atıkların kaynağında ayrıştırılması ile birlikte atık çöp miktarının azaltılmasını sağlamak, kaynakların lüzumsuz kullanılmasını önlemek olarak ,
Geri dönüşüm katı atıkların depolanması ve taşınması gibi sorunları da engellenmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: Geri dönüşüm tasarımı tanımı, önemi, faydaları
Sürekli farklı geri dönüşüm fikirlerini sunarak tasarım haline getirmek.
Aklınıza gelmeyecek, ilginç malzemelerden dekoratif ürünler tasarlamak,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Geri dönüşüm tasarımı tanımlar
2) Geri dönüşüm tasarımının faydalarını öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geri dönüştürüebilen malzemelerle iç mekan objeleri üretebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarımın tanımı ve süreci ders notları
2) geri dönüşüm tanımı önemi faydaları ders notları
3) proje 1: farklı malzemelerle 35*50 fotoğraf çerçevesi tasarlama malzeme seçimi,
4) proje 1: farklı malzemelerle 35*50 fotoğraf çerçevesi tasarlama tasarımı tamamlama
5) proje 2: metal ve ahşap malzemelerle sehpa tasarımı malzeme seçimi ve ürün tasarımı
6) proje 2: metal ve ahşap malzemelerle sehpa tasarımı malzeme seçimi ve ürün tasarımı
7) ara sınav
8) proje 3: sandalye tasarımı sandalye ölçü ve ebatlarının çizimi
9) ekolojik ürün tasarımı tanımı ve ekolojik tasarım örnekleri ekolojik ürün tasarımı ders notları
10) atık kumaştan iç mekan dekoratif ürün tasarımı ders notları
11) proje 5: plastik atıklardan puf yapımı ders notları
12) proje 5: plastik atıklardan puf yapımı ders notları
13) proje 6: metal ahpşap plastik, karma malzemelerden lamba yapımı ders notları
14) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: DESIGN MEDIA
Luxury Home - Space And Interior Decoration (lüks Ev Dekorasyonu) KMK012
Diğer Kaynaklar: DESIGN MEDIA
Luxury Home - Space And Interior Decoration (lüks Ev Dekorasyonu) KMK012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Problem Çözme
Rol oynama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 7 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 4