MIMT118 Bilgisayarda İç Mekan Tasarım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT118
Ders İsmi: Bilgisayarda İç Mekan Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ECE HATUN BULUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilerin katı modelleme ve yüzey modelleme yapabilecek, mekân oluşturabilecek ve model ve mekânın teknik çizimlerini yapabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, katı oluşturmak, yüzey oluşturmak, yüzey modeli katı modele dönüştürme, blok kullanarak mekân oluşturma, kesit çizimleri oluşturma gibi konuları içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) iç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2) İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3) Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
2) Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanımı ve Programın Tanıtılması Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
2) 3ds max programında çizim ve düzenleme araçlarının kullanılması Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
3) Katı modelleme yöntemleri ve uygulamaları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
4) Uygulama-1 Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
5) Yüzeyleri çoğaltma ve aynalama Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
6) Uygulama-2 Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
7) 3dsmax programında malzeme ataması Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
8) MidtermEmrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
9) 3ds max programında ışık ve kamera ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
10) Uygulama-3 Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
11) 3ds max programında ışık ve kamera ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
12) Uygulama-4 Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
13) Render ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
14) Uygulama-5 Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
15) Dersin gözden geçirilmesi ve genel tekrar Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
16) final Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179

Diğer Kaynaklar: Emrah Çelik, Visualization with 3ds Max 14, Change Publications, Istanbul, 2006 ISBN: 9786054925179

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

2

3

6

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 14 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Uygulama 2 0 0
Ara Sınavlar 2 0 0
Final 2 0 0
Toplam İş Yükü 4