MIMT127 Tasarım Prensipleri ve İç Mekanİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT127
Ders İsmi: Tasarım Prensipleri ve İç Mekan
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ECE HATUN BULUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel tasarım ilkeleri, Bu ilkelerin iç mekan tasarımına uygulanması, mekan kavramı, mekanı oluşturan elamanlar, mimari mekan ve mimari mekan çeşitleri, mimari tarzlar ve örnek sunumlar, toplumsal, kamusal, bireysel ve kişisel mekan tanımları ve uygulamaları.
Dersin İçeriği: Temel tasarım tanımlama aracı öğeler nokta, çizgi, ölçü, doku, şekil, renk, yön, aralık, hareket ve ışık-gölge, temel tasarım ilkeleri tekrar, uygunluk, zıtlık, kademelenme, denge ve birlik ve görsel algılama aracı kavramlar yakınlık, benzerlik, bağıntı, simetri ve saydamlık, şekil biçim ve çalışma alanı ilişkisi ve iki ve üç boyutlu çalışma alanları konuları oluşturmaktadır. Bunun yanında mimari akımlar verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarım dilini çok yönlü bir şekilde kavrayabilecek,
2) Bakma-görme-algılama arasındaki ilişkileri değerlendirebilecek,
3) Bir sanat nesnesini, tasarım ürününü ve çevreyi yorumlayabilecek ve çeşitli yönleriyle değerlendirme yapabilecek,
4) Eleştirel bakış açısına sahip olabileceklerdir..
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Düşüncenin görselleştirilmesine olanak sağlayacak görsel ifade tekniklerinin kullanımı ile iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturabilecek,
2) İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Çevre ve Çevre Algısı 2. Çevre Kavramı, İnsan-Çevre İlişkileri 3. Çevrenin Sınıflandırılması 4. Konuyla ilgili teorik ödev(makale araştırması) Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
2) 5. Algı Kavramı ve Algı Özelikleri 6. Görsel Algılama ve Gestalt Kavramı 7. İç Mekan ve İç Mekan Algısı 8. Mekan Kavramı 9. Mimaride mekan ve mekan türleri 10. İç mekan Kavramı ve Önemi 11. İç Mekan – İnsan Etkileşimi 12. İç Mekan Algısı 13. Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
3) Yüzey kavramı Mimaride yüzey kavramı ve yüzey türleri İç mekanda yüzey Odak yüzeyi aracılığı ile kitleye yönelik iletişim Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
4) İletişim süreci Görsel iletişim , işaret kavramı İç mekanda görsel iletişim, Görsel tasarım öğeleri Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
5) Nokta kavramı ve psikolojik etkileri İç mekanda nokta kavramı Odak yüzeyinde nokta öğesinin analizi Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
6) Çizgi kavramı Çizgi kavramının sınıflandırılması, psikolojik etkisi İç mekanda çizgi kavramı Odak yüzeyinde çizgi öğesinin analizi Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Denge ilkesi Denge ilkesinin sınıflandırılması ve psikolojik etkileri İç mekanda denge ilkesi Odak yüzeyinde denge ilkesinin analizi Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
7) İç mekanda biçim kavramı Odak yüzeyinde biçim öğesinin analizi İç mekanda Form kavramı Form biçim ilişkisi, Formun sınıflandırılması ve psikolojik etkileri Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi :Literatür Yayıncılık
8) ARA SINAV
9) İç mekanda Yön kavramı Yön kavramının sınıflandırılması ve psikolojik etkisi Odak yüzeyinde yön öğesinin analizi Ölçü kavramı Ölçü kavramının sınıflandırılması Ölçü kavramının psikolojik etkkileri İç mekanda ölçü kavramı Odak yüzeyinde ölçü öğesinin analizi Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
10) Aralık kavramı Aralık kavramının sınıflandırılması Odak yüzeyinde aralık öğesinin analizi İç mekanda aralık kavramı Konuyla ilgili uygulama yapımı ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
11) Doku kavramı Doku kavramının sınıflandırılması Doku kavramının psikolojik etkileri İç mekanda doku kavramı Odak yüzeyinde doku öğesinin analizi Renk kavramı Rengin oluşumu ve özellikleri İç mekanda renk kavramı ve armonileri Konuyla ilgili uygulama yapımı ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
12) Görsel tasarım ilkeleri Görsel devamlılık –süreklilik ilkesi Görsel devamlılığı sağlayan ilkeler Odak yüzeyinde görsel devamlılık ilkesinin analizi Orantısal ilişki ilkesi Odak yüzeyinde Orantısal ilişki ilkesinin analizi Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
13) Görsel hiyerarşi ilkesi Görsel hiyerarşi sağlama yolları Odak yüzeyinde Görsel hiyerarşi ilkesinin analizi Görsel Birlik İlkesi Görsel birliği sağlama yolları Odak yüzeyinde Görsel birlik ilkesinin analizi Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
14) Denge ilkesi Denge ilkesinin sınıflandırılması ve psikolojik etkileri İç mekanda denge ilkesi Odak yüzeyinde denge ilkesinin analizi Odak yüzeyinin yapısal ve görsel özelliklerine göre gruplama Odak yüzeyinin amaçlarına göre gruplanması Konuyla ilgili uygulamalar ve ödevler Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
15) Mimari akımlar Ünlü mimarlar ve yapıtlarının imcelenmesi Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
16) Mimari tarzlar Tarzların genel özellikleri Mimari Tasarı Yazar: Jane Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mimari Tasarı

Yazar: Jane Anderson
Çevirmen: Neslihan Şık
Yayınevi :
Literatür Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Architectural Design Author: Jane Anderson Translator: Neslihan Şık Publisher :

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

6

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 14 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 4 16
Uygulama 2 2 4
Ödevler 4 4 16
Ara Sınavlar 2 0 0
Final 2 0 0
Toplam İş Yükü 36