MIMT217 İç Mekan Tasarımı IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT217
Ders İsmi: İç Mekan Tasarımı II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEGÜN ERBAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZGE ÇİÇEK YILDIZ
Öğr.Gör. GÜLGÜN İBRAHİMOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencinin; soyut tasarım fikirlerini küçük ölçekli somut bir mekanla birleştirerek, kullanıcının ihtiyaçlarına cevap veren bir iç mekan projesi oluşturmasını amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İnsan, mekan ve mobilya ilişkileri de dahil olmak üzere 3D mekan kavramının kavranması. İç mekanda ergonomi, antropometri kavramları, ergonomi ve antropometrik ölçülerinin iç mekanda uygulanması, iletişim becerileri, teorik anlatım, görsel malzeme sunumu, sunum teknikleri, uygulamaları yöntemiyle ders içeriği zenginleştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) iç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
2) Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir.
3) İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4) Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanımının yapılması ve ders programının tartışılması, Blackboard ve Panopto sistemleri tanıtımı Mekan kavramı, iç mekan ve dış mekan tanımlarının yapılması, iç mekânı tanımlayan temel mimari bileşenler, özellikleri ve düzenlenme biçimleri İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
2) Rölöve çalışması İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
3) İç mekanda algı kavramı gestalt kuramı İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
4) İç mekanda kullanıcı profili ergonomi kavramı İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
5) Mekân: mekânın tanımı, iç mimaride mekân kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemleri, eylem alanları, İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
6) mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, tasarım öğeleri, tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı, algılama süreci algı psikolojisi İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
7) iç mimaride mekân algısı: analiz: analiz tanımı, analizin amacı, analizin yöntemleri, mekân analizi, mekanın fiziksel ve psikolojik analizi. İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
8) ARA SINAV İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
9) İç mekan tasarımı planlama İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
10) UYGULAMA 1 İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
11) UYGULAMA 1 / KRİTİK İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
12) UYGULAMA 2 İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
13) UYGULAMA 2 / KIRİTİK İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
14) UYGULAMA 3 İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
15) UYGULAMA 3 / KRİTİK İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık
16) FİNAL SINAVI İç Mekan Tasarımının Temelleri Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson Çevirmen: Neslihan Şık Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İç Mekan Tasarımının Temelleri
Yazar: Simon Dodsworth , Stephen Anderson
Çevirmen: Neslihan Şık
Yayınevi : Literatür Yayıncılık

Diğer Kaynaklar: Fundamentals of Interior Design
Author: Simon Dodsworth, Stephen Anderson
Translator: Neslihan Şık Publisher: Literature Publishing

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 14 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 3 9
Sunum / Seminer 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 27