İnşaat Teknolojisi ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHKD235 | ||||||||
Ders İsmi: | İmar Uygulaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BİROL ALAS Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ Öğr.Gör. ANIL CEMAL SEVİLMİŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı imar uygulamasının, hesaplarının yapılması ve uygulama örnekleri üzerinde gösterilmesi. |
Dersin İçeriği: | İmar Planı ve Çeşitleri, Halihazır Haritaların Yaptırılması, 18. madde uygulaması, İmar Parsellerinin Oluşturulması ve Dağıtılması, İmar Parsellerinin Oluşumu, İmar Adalarının Parsellenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmar Planı ve Çeşitleri, Nazım İmar Planı, Uygulama İmar Planı, Yol İstikamet Planı, Mevzi İmar planı, Revizyon İmar Planı, Ek İmar Planı, Plan Hazırlık Çalışmaları, | Ders Notları |
2) | Belediye Sınırının Belirlenmesi, Halihazır Haritaların Yaptırılması | Ders Notları |
3) | Arsa düzenlemesi (18. madde uygulaması), | Ders Notları |
4) | Arazi ve Düzenleme Sahası, Düzenleme Sınırı, Düzenleme Ortaklık Payı (DOP), Düzenleme Ortaklık Payı Oranı (DOPO), Özet Cetveli, Dağıtım Cetveli, Tahsis Cetveli, | Ders Notları |
5) | Parselasyon Planı, Hamur (Düzenleme) Kütlesi (H), Katılım Kütlesi (K), Dağıtım Kütlesi (D), Tahsis Kütlesi (T), Genel İlkeler, Düzenleme Sahalarının Belirlenmesi, | Ders Notları |
6) | Düzenleme Sınırının Geçirilmesi, Genel Hizmet Alanlarının Sağlanması, Korunacak Yapıların Belirlenmesi, | Ders Notları |
7) | Ara Sınav | |
8) | İmar Parsellerinin Oluşturulması ve Dağıtılması, Düzenleme Ortaklık Payı Oranı ve Hesabı, | Ders Notları |
9) | Kamu Tesisleri Arsalarına Tahsis, Uygulama Masrafının Tahsili, Hisseli Arsa ve Arazi Satışının Yasaklanması, | Ders Notları |
10) | Düzenleme Hazırlık Çalışmaları, | Ders Notları |
11) | Tapu Kayıt ve Haritalarının Elde Edilmesi, Haritaların Revizyonu ve Müktesep Hakkının Belirlenmesi, | Ders Notları |
12) | İmar Adalarının Numaralandırılması, Ada Köşelerinin Arazide Belirtilmesi, Yapı Adalarının Kesin Boyutlarının Belirlenmesi ve Hata Sınırı, | Ders Notları |
13) | Parsel Alanındaki Farkın Giderilmesi, Düzenleme İşleri, Kadastro Ayırma Çapı, Tapu Kayıtlarına Belirtme Yapılması, Genel Hizmetlere Ayrılacak Payın Hesabı, | Ders Notları |
14) | Düzenleme Ortaklık Payı ve Kamulaştırma Alanının Hesabı, İmar Parsellerinin Oluşumu, İmar Adalarının Parsellenmesi, Parsel Numarası Verilmesi, Kadastro Görmeyen Yerlerdeki Düzenleme İşleri. | Ders Notları |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | imar hukuk dersleri hali kalabalık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |||||||
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |||||||
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |||||||
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |||||||
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |||||||
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |||||||
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |
2) | Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |
4) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |
5) | Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |
6) | Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |
7) | Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |
8) | İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 |
Final | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 136 |