CGL206 İletişim Becerileri ve Aile Danışmanlığıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL206
Ders İsmi: İletişim Becerileri ve Aile Danışmanlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı aile, öğrenci ve öğretmen ilişkileri konusunda öğrencinin bilgi dağarcığını arttırmaktır. Okul öncesi dönemde çocuklar öğrenci ve aile ile iletişim şekillerinin ve etkili iletişim kurma metotlarının da anlatıldığı bu ders ayrıca aile içi iletişim, aile eğitimi ve aile danışmanlığı konularına da odaklanmaktadır.
Dersin İçeriği: • Okul öncesi dönemde öğretmen ve öğrenci iletişiminin özelliklerini tanımlar.
• Etkili iletişim, beden dili kullanma ve çocuklara yönelik özel iletişim şekillerini betimler.
• Aile içi temel kavramlar ve aile içi iletişim konularında bilgi verir.
• Okul öncesi dönemdeki çocuğun aile içindeki yeri ve aileye uyumu hakkında bilgileri analiz eder.
• Öğrencilerin aile danışmanlığı konusunda bilgilenmelerini sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm öneriler geliştirmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi
1) Derse genel bir bakış
2) Anne- baba-çocuk ilişkisinin temelleri
3) • Farklı anne-baba tutumları ve ailede disiplin anlayışı • Destekleyici yaklaşım • Pasif yaklaşım • Denetleyici yaklaşım • Çocuğun benlik saygısını geliştirme
4) • Çocuğun gelişim aşamalarında aile tutumlarının geri dönüşümleri • Çocuk özsaygı ve özgüvenini aile içinde kazanır. • Aile tutumları ve çocuğun sosyalleşmesi bağıntısı
5) • Boşanma ve çocuk • Çalışan anne ve çocuk
6) • Kardeşlerin aile içinde kabulü • Kardeşler arası yaş farkları • Anne babanın çocuklara farklı yaklaşımları • Ebeveyn arabulucuğu nedir? • Ebeveyn hakemliği nedir?
7) • Ebeveyn sorumlulukları nelerdir? • Etkili ebeveynlik nedir? • İşbirlikçi ebeveynlik nedir? • Ayna tekniği
8) • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi
9) • Uyku saatinde yaşanan sorunlar • Uyku sorununu türleri-Kabuslar-Uyku Terörü-Gece korkusu • Uyku eğitimi ve yöntemler
10) • Çocuklarda beslenme alışkanlıklarının yaş düzeylerine gore düzenlenmesi • Kendi kendine yeme • Çocuğa sorumluluk verme • Tuvalet eğitimi
11) • Dinleme becerileri • Etkin ve pasif dinleme • Duygularını ifade etmede çocuğa yardım • Kapı aralayıcı sorular
12) • Çocuğa doğru, açık, yalın bilgileri vermek • Allah,cinsellik.ölüm kavramları • Çocuğun sağlıklı cinsel gelişim aşamaları
13) • Aile danışmanlığı. • Okul öncesi eğitimde aile katılımına yönelik etkinlikler. • Babalar da eğitimde söz sahibi
14) • Çocuk gelişiminde ailenin önemi, okul öncesi programlara ailenin katılımı, ailenin eğitime katılımı için yapılabilecek uygulamalar.
15) Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aile Danışmanlığı
©2013 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ocak 2013(11. Baskı)
ISBN- 9786054434237
Ana-Baba Okulu
©2009 | Remzi Kitabevi ,Yayın Tarihi, Ocak 2009
ISBN : 978-975-14-1479-3
Diğer Kaynaklar: Aile Danışmanlığı
©2013 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ocak 2013(11. Baskı)
ISBN- 9786054434237
Ana-Baba Okulu
©2009 | Remzi Kitabevi ,Yayın Tarihi, Ocak 2009
ISBN : 978-975-14-1479-3

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Juri 1 30 30
Toplam İş Yükü 135