Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL206 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Becerileri ve Aile Danışmanlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı aile, öğrenci ve öğretmen ilişkileri konusunda öğrencinin bilgi dağarcığını arttırmaktır. Okul öncesi dönemde çocuklar öğrenci ve aile ile iletişim şekillerinin ve etkili iletişim kurma metotlarının da anlatıldığı bu ders ayrıca aile içi iletişim, aile eğitimi ve aile danışmanlığı konularına da odaklanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | • Okul öncesi dönemde öğretmen ve öğrenci iletişiminin özelliklerini tanımlar. • Etkili iletişim, beden dili kullanma ve çocuklara yönelik özel iletişim şekillerini betimler. • Aile içi temel kavramlar ve aile içi iletişim konularında bilgi verir. • Okul öncesi dönemdeki çocuğun aile içindeki yeri ve aileye uyumu hakkında bilgileri analiz eder. • Öğrencilerin aile danışmanlığı konusunda bilgilenmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi | |
1) | Derse genel bir bakış | |
2) | Anne- baba-çocuk ilişkisinin temelleri | |
3) | • Farklı anne-baba tutumları ve ailede disiplin anlayışı • Destekleyici yaklaşım • Pasif yaklaşım • Denetleyici yaklaşım • Çocuğun benlik saygısını geliştirme | |
4) | • Çocuğun gelişim aşamalarında aile tutumlarının geri dönüşümleri • Çocuk özsaygı ve özgüvenini aile içinde kazanır. • Aile tutumları ve çocuğun sosyalleşmesi bağıntısı | |
5) | • Boşanma ve çocuk • Çalışan anne ve çocuk | |
6) | • Kardeşlerin aile içinde kabulü • Kardeşler arası yaş farkları • Anne babanın çocuklara farklı yaklaşımları • Ebeveyn arabulucuğu nedir? • Ebeveyn hakemliği nedir? | |
7) | • Ebeveyn sorumlulukları nelerdir? • Etkili ebeveynlik nedir? • İşbirlikçi ebeveynlik nedir? • Ayna tekniği | |
8) | • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi | |
9) | • Uyku saatinde yaşanan sorunlar • Uyku sorununu türleri-Kabuslar-Uyku Terörü-Gece korkusu • Uyku eğitimi ve yöntemler | |
10) | • Çocuklarda beslenme alışkanlıklarının yaş düzeylerine gore düzenlenmesi • Kendi kendine yeme • Çocuğa sorumluluk verme • Tuvalet eğitimi | |
11) | • Dinleme becerileri • Etkin ve pasif dinleme • Duygularını ifade etmede çocuğa yardım • Kapı aralayıcı sorular | |
12) | • Çocuğa doğru, açık, yalın bilgileri vermek • Allah,cinsellik.ölüm kavramları • Çocuğun sağlıklı cinsel gelişim aşamaları | |
13) | • Aile danışmanlığı. • Okul öncesi eğitimde aile katılımına yönelik etkinlikler. • Babalar da eğitimde söz sahibi | |
14) | • Çocuk gelişiminde ailenin önemi, okul öncesi programlara ailenin katılımı, ailenin eğitime katılımı için yapılabilecek uygulamalar. | |
15) | Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Aile Danışmanlığı ©2013 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ocak 2013(11. Baskı) ISBN- 9786054434237 Ana-Baba Okulu ©2009 | Remzi Kitabevi ,Yayın Tarihi, Ocak 2009 ISBN : 978-975-14-1479-3 |
Diğer Kaynaklar: | Aile Danışmanlığı ©2013 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ocak 2013(11. Baskı) ISBN- 9786054434237 Ana-Baba Okulu ©2009 | Remzi Kitabevi ,Yayın Tarihi, Ocak 2009 ISBN : 978-975-14-1479-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Juri | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 135 |