GST455 Kahve Bilimi ve Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST455
Ders İsmi: Kahve Bilimi ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ASLI YAMAN
Öğr.Gör. HAKAN ATAKAN
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Öğr.Gör. CENK REMZİ GİRGİNOL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kahvenin geçmişten günümüze dek tarihi, çekirdekten itibaren bardağa gelene kadar geçtiği işlemi teorik olarak daha sonrasında uygulamalarla öğretmek.

Dersin İçeriği: Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması
Kahve Tarihi
Kahvehane Kültürü
Kahve Çekirdeği
Espresso
Filtre Kahve
Kahve Makineleri ve Ekipmanları
Uygulama
Kahve Akademisinde Uygulama Yapılması
Ödev Sunumlarının Yapılması
Konu tekrarı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kahvenin ortaya ilk çıkışı Kahve Tarihi
2) • Kahvehane Kültürü
3) • Kahve Çekirdeği • Kahve Çekirdeğinin Yetiştirilmesi • Arabica Robusta Kahvenin Farkları
4) • Espresso • Espressonun Yapılma Aşamaları • Espresso Bazlı Kahve Türleri
5) • Filtre Kahve • Filtre Kahve Demleme Teknikleri • Filtre Kahve Demlenirken Yapılan HatalarFiltre Kahve
6) • Kahve Makineleri Hakkında Bilgi Verilmesi • Kahve Yapımında Kullanılan Ekipmanlar • Kahve Çekirdeği Öğütücü Makinenin Kalibrasyonu
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kahve Demleme Metodları Uygulama
2) Kahve Akademisinde Uygulama Yapılması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygulama veri yok
1) Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi Veri yok
2) • Kahve Tarihi Veri yok
3) • Kahvehane Kültürü Veri yok
4) • Kahve Çekirdeği Veri yok
5) • Espresso Veri yok
6) • Espresso Veri yok
7) • Filtre Kahve Veri yok
8) • Vize Sınavı Veri yok
9) • Kahve Makineleri ve Ekipmanları Veri yok
10) • Uygulama Veri yok
11) Uygulama Veri yok
12) Uygulama Veri yok
13) Uygulama Veri yok
14) • Ödev Sunumlarının Yapılması Veri yok
15) • Konu tekrarı Veri yok
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kahve Fincandan Lezzete, Cenk Girginol
Kahve & Topraktan Fincana, Cenk Girginol
From Coffee Cup to Flavor, Cenk Girginol
Coffee & Soil to Cup, Cenk Girginol
Diğer Kaynaklar: Kahve Fincandan Lezzete, Cenk Girginol
Kahve & Topraktan Fincana, Cenk Girginol
From Coffee Cup to Flavor, Cenk Girginol
Coffee & Soil to Cup, Cenk Girginol

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50