Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL209 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Edebiyatı ve Medya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FATMA NİHAL ADA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin örneklerle incelenmesi, çocuk kitaplarının niteliklerinin tanımlanması ve niteliksiz çocuk kitaplarına örnekler verilmesi, öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun belirlenmesi ve bunların çocukların gelişim alanlarına katkısının incelenmesi bu derste öğrencilerin edindikleri kazanımlardandır. |
Dersin İçeriği: | • Çocuk edebiyatının özelliklerini tanımlar. • Nitelikli ve niteliksiz çocuk edebiyatı eserlerini değerlendirir. • Çocukların yaş aralığına uygun kitap seçilmesi konusunda bilgi verir. • Çocukluk evresinde karşılaşılan çocuk edebiyatı eserlerinin gelişim üzerindeki etkilerine değinir. • Masal, destan, şiir, öykü gibi dilsel gereçlerin çocuk gelişimine olan katkılarını açıklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilere dersin tanıtılması | |
2) | • “Çocuk” kavramının toplumsal ve kültürel olarak algılanış biçimi. • Farklı kültürlerde çocuk ve çocukluk olgusu. • Geçmişten günümüze “çocukluk”. | |
3) | • Modern toplumda çocuğun yeri, yaşayış biçimi. • Çocuğun ihtiyaçları, çocuğun ilgi alanları, • Çocuk edebiyatının tanımı, nitelikleri ve amacı | |
4) | • Çocuğa uygun kavramı nedir? • Çocuğa uygunluk anlamında nelere dikkat edilmesi gerekir? • Çocuğa eğitsel anlamda uygunluk ne kazandırır? | |
5) | • Çocuk kitaplarının yaş özelliklerine göre düzenlenmesi, • Resimli, dokunsal, görsel kitaplar, | |
6) | • Çocuk yaş gruplarına göre kitap nasıl olmalıdır? • Kitaplar hazırlanırken nelere dikkat edilmelidir? • Yazı karakter ve büyüklükleri, resimler nasıl olmalıdır? • Küçük yaşlarda görseli bol kitaplar, suya dayanıklı, dokunsal kitaplar tercih edilmelidir. | |
7) | • Çocukluk döneminde okuma alışkanlığı, • Okuma alışkanlığı kazandırmada ailenin, • Öğretmenin ve okulun görevi, • Okuma kültürü edindirme sürecinde temel sorunlar ve çözüm önerileri. | |
8) | • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirlmesi | |
9) | • Çocuk masallarının özellikleri, • Evrensel çocuk masallarından örnekler • Masal anlatma teknikleri ve etkili masal anlatım yolları | |
10) | • Fabl nedir? • La Fontane fablları, • Fabl ne anlatır? • Çocuğa hangi alanlarda neler kazandırır? | |
11) | • Hikaye, roman arasındaki farklar nelerdir? • Çocuklara yönelik çalışmalar üzerinde analizler | |
12) | • Çocuk tiyatrosunun özellikleri, • Örneklemeleri, • Çocuk oyunu yazma egzersizleri | |
13) | • Hazırlamış oldukları materyalleri okul öncesi öncesi eğitimde uygulanması üzerine ayrıntılı sunumların yapılması | |
14) | • Kitle iletişim araçlarının çocuk gelişiminde yeri, • Medyanın çocuk gelişimine pozitif ve negative etkileri, • Çocuğun okuma alışkanlığı ve medya ilişkisi | |
15) | • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Çocuk ve Edebiyat Tudem Yayınları ©2008 | Tudem Yayınları ,Yayın Tarihi, Ekim 2008 ISBN-9789944693127 |
Diğer Kaynaklar: | Çocuk ve Edebiyat Tudem Yayınları ©2008 | Tudem Yayınları ,Yayın Tarihi, Ekim 2008 ISBN-9789944693127 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 |