CGL209 Çocuk Edebiyatı ve Medyaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL209
Ders İsmi: Çocuk Edebiyatı ve Medya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FATMA NİHAL ADA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin örneklerle incelenmesi, çocuk kitaplarının niteliklerinin tanımlanması ve niteliksiz çocuk kitaplarına örnekler verilmesi, öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun belirlenmesi ve bunların çocukların gelişim alanlarına katkısının incelenmesi bu derste öğrencilerin edindikleri kazanımlardandır.
Dersin İçeriği: • Çocuk edebiyatının özelliklerini tanımlar.
• Nitelikli ve niteliksiz çocuk edebiyatı eserlerini değerlendirir.
• Çocukların yaş aralığına uygun kitap seçilmesi konusunda bilgi verir.
• Çocukluk evresinde karşılaşılan çocuk edebiyatı eserlerinin gelişim üzerindeki etkilerine değinir.
• Masal, destan, şiir, öykü gibi dilsel gereçlerin çocuk gelişimine olan katkılarını açıklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilere dersin tanıtılması
2) • “Çocuk” kavramının toplumsal ve kültürel olarak algılanış biçimi. • Farklı kültürlerde çocuk ve çocukluk olgusu. • Geçmişten günümüze “çocukluk”.
3) • Modern toplumda çocuğun yeri, yaşayış biçimi. • Çocuğun ihtiyaçları, çocuğun ilgi alanları, • Çocuk edebiyatının tanımı, nitelikleri ve amacı
4) • Çocuğa uygun kavramı nedir? • Çocuğa uygunluk anlamında nelere dikkat edilmesi gerekir? • Çocuğa eğitsel anlamda uygunluk ne kazandırır?
5) • Çocuk kitaplarının yaş özelliklerine göre düzenlenmesi, • Resimli, dokunsal, görsel kitaplar,
6) • Çocuk yaş gruplarına göre kitap nasıl olmalıdır? • Kitaplar hazırlanırken nelere dikkat edilmelidir? • Yazı karakter ve büyüklükleri, resimler nasıl olmalıdır? • Küçük yaşlarda görseli bol kitaplar, suya dayanıklı, dokunsal kitaplar tercih edilmelidir.
7) • Çocukluk döneminde okuma alışkanlığı, • Okuma alışkanlığı kazandırmada ailenin, • Öğretmenin ve okulun görevi, • Okuma kültürü edindirme sürecinde temel sorunlar ve çözüm önerileri.
8) • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirlmesi
9) • Çocuk masallarının özellikleri, • Evrensel çocuk masallarından örnekler • Masal anlatma teknikleri ve etkili masal anlatım yolları
10) • Fabl nedir? • La Fontane fablları, • Fabl ne anlatır? • Çocuğa hangi alanlarda neler kazandırır?
11) • Hikaye, roman arasındaki farklar nelerdir? • Çocuklara yönelik çalışmalar üzerinde analizler
12) • Çocuk tiyatrosunun özellikleri, • Örneklemeleri, • Çocuk oyunu yazma egzersizleri
13) • Hazırlamış oldukları materyalleri okul öncesi öncesi eğitimde uygulanması üzerine ayrıntılı sunumların yapılması
14) • Kitle iletişim araçlarının çocuk gelişiminde yeri, • Medyanın çocuk gelişimine pozitif ve negative etkileri, • Çocuğun okuma alışkanlığı ve medya ilişkisi
15) • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk ve Edebiyat
Tudem Yayınları
©2008 | Tudem Yayınları ,Yayın Tarihi, Ekim 2008
ISBN-9789944693127
Diğer Kaynaklar: Çocuk ve Edebiyat
Tudem Yayınları
©2008 | Tudem Yayınları ,Yayın Tarihi, Ekim 2008
ISBN-9789944693127

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Arazi Çalışması 15 1 15
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120