Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
. Müfredat tartışması
• Farklı ısı transferi modlarını tanımlamak Isı Transferi Modları
• İletim, taşınım ve radyasyon olan üç temel ısı transferi mekanizmasını sunmak
• Isı Transferi Isı Transferi
Syllabus'u dağıtın ve öğrencilerin beklentilerini aşın
Isı Transferi sınıfının gerekliliklerini tartışın.
Grup tartışması: anahtar terimler sınavı.
Egzersiz ve problemlerin tamamlanması |
Bölüm 1'i oku ve bölüm 1'deki hazırlık sorularını çöz. |
2) |
• Sıcaklık zamanla değişmediğinde sabit olanı ve değişken ısı transferi veya geçici olduğunda tanımlayın
• Büyük bir düzlem duvarda, uzun bir silindirde ısı iletimini yöneten diferansiyel denklemi türetmek
İletimle Isı Transferi
• İletim Isı Transferi Sorunlarını Çözme
• Isı iletim problemlerinin formülasyonunu ve çözümlerini sunmak.
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma |
Bölüm 2'yi okuyun ve Bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın (Devamı) |
3) |
• Isı transferinin çokboyutluluğunu ve zamana bağlılığını ve bir ısı transferi sorununun tek boyutlu olarak tahmin edilebileceği koşulları tanımlayın.
• Çeşitli koordinat sistemlerinde ısı iletiminin diferansiyel denklemini elde edin ve sabit tek boyutlu durum için basitleştirin.
• Yüzeylerdeki termal koşulları tanımlamak ve bunları matematiksel olarak sınır ve başlangıç koşulları olarak ifade etmek.
• Dikdörtgen Koordinat Sistemlerinde Isı Transferi
• Bir boyutlu ısı iletim problemlerini çözer ve bir ortam ve ısı akışındaki sıcaklık dağılımlarını elde eder.
• Ortam boyunca sıcaklıkta bir artış olarak kendini gösteren iç ısı üretimini tanımlayın
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Pratik örnekler ve uygulamalar verin
• Isı üretimi ile ilgili örnekleri çözme
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma |
Bölüm 2'yi okuyun ve Bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın (Devamı) |
4) |
• Uzun Silindirde Isı İletim Denklemini Elde Etme
• Kararlı durum varsayımlarını kullanarak sorunları çözme
• Silindir ve Borularda Isı Transferi
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Pratik örnekler ve uygulamalar verin
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma |
Bölüm 2'yi okuyun ve Bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın (Devamı) |
5) |
• Alternatifi açıklamak, alüminyum gibi yüksek iletkenliğe sahip malzemelerden yapılmış kanatçık adı verilen yüzeye genişletilmiş yüzeylere tutturularak yüzey alanını arttırmaktır.
• Kanatlı yüzeyleri tanımlama
• Kanatlı yüzeylerin üretim yöntemlerini listeler; ekstrüzyon, kaynaklama veya ince bir metal tabakayı bir yüzeye sararak.
• Yüzgeçlerin daha geniş bir yüzey alanını konveksiyon ve radyasyona maruz bırakarak yüzeyden ısı transferini nasıl geliştirdiğini açıklayın.
• Kanatlı Yüzeylerden Isı Transferi
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Pratik örnekler ve uygulamalar verin
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma |
Kanatlı yüzeylerin bulunduğu Bölümü okuyun ve Bölümün sonundaki tüm egzersizleri çözün. |
6) |
• Yığın sistem analizini tanımlayın
• Topaklanmış sistem için denklem türetmek
• Zaman sabitini tanımlama ve hesaplama
• Boyutsuz Biot sayısını tanımlayın
• Geçici İletim
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Pratik örnekler ve uygulamalar verin
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma |
Bölüm 6'yı okuyun ve Bölüm 6'nın sonunda egzersizleri tamamlayın |
7) |
• Taşınım Sınır Koşulunu Tanımlama
• Taşınımın Tanımlanması
• Doğal (veya serbest) ve zorlanmış konveksiyonu tanımlamak
• Konveksiyonun genel fiziksel tanımını tanımlamak
• Hız ve termal sınır tabakaları ile laminer ve türbülanslı akışları tartışın
Konveksiyona Giriş
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Pratik örnekler ve uygulamalar verin
|
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma
Konveksiyon ile ilgili Bölümü okuyun ve Bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın |
8) |
• Boyutsuz Reynolds, Prandtl ve Nusselt sayılarını ve fiziksel önemlerini tartışın.
• Konveksiyonla ilgili ısı transferi problemlerini çözer
Taşınımla Isı Transferi
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Konveksiyon ile ilgili pratik örnekler ve uygulamalar vermek
• Ders sonunda öğrencilere quiz yapma |
Konveksiyon ile ilgili Bölümü okuyun ve bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın - Devam |
9) |
• Öğrencileri ara sınav ile değerlendirmek
• Ara sınav
|
Yok |
10) |
• Isı transferinin üçüncü mekanizmasını tanımlayın: radyasyon
• Elektromanyetik dalgaların ve elektromanyetik spektrumun tartışılmasını, özellikle termal radyasyona vurgu yaparak tartışmak
• Radyasyon yoğunluğunu tanımlama
• Emisivite, emicilik, yansıtma ve geçirgenlik gibi malzemelerin ışınımsal özelliklerini tanımlama
• Kara cismi tanımlayın
• Küçük Bir Yüzeyde Radyasyon Olayını Tanımlayın •
• Radyasyona Giriş
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Radyal ısı transferi ile ilgili pratik örnekler ve uygulamalar vermek
• Küçük Bir Yüzeydeki Radyasyon Olayı ile ilgili sorunları çözme
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma
|
Radyasyon ile ilgili Bölümü okuyun ve bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın |
11) |
• Isı transferine uygun elektromanyetik radyasyonun türünü tanımlamak, termal radyasyondur.
• İlişkiyi tanımlayın Planck yasası olarak bilinir
• Stefan-Boltzmann yasasını tanımlayın
• Siyah cisimden yayılan radyasyon emisyonu sorunlarını çözme
• Yansıtıcı Film Kurmanın Windows Üzerindeki Etkisini Tanımlama
Radyasyonla Isı Transferi
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Radyal ısı transferi ile ilgili pratik örnekler ve uygulamalar vermek
• Küçük Bir Yüzeydeki Radyasyon Olayı ile ilgili sorunları çözme
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma
|
Radyasyon ile ilgili Bölümü okuyun ve bölümün sonundaki alıştırmaları tamamlayın. |
12) |
• Kaynama ve yoğuşmayı tanımlayın
• Havuzda kaynama ile ilgili fiziksel mekanizmaları tanımlamak
• Kaynama Rejimlerini ve Kaynama Eğrisini listeleyin
• Bir Tencerede Suyun Nükleer Kaynatılmasında Sorunları Çözme
Kaynama ve Yoğuşma
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Isı transferini sağlayan pratik örnekler ve uygulamalar vermek
• Kaynama ile ısı transferi ile ilgili problemleri çözebilir
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma
|
Kaynama ve Yoğuşma ile ilgili Bölümü okuyun ve Bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın. |
13) |
• Isı değiştiricilerini tanımlayın
• Isı değiştirici tiplerini listeleyin
• Uygulamada yaygın olarak kullanılan yerleri çok çeşitli uygulamalarda listeleyin
Isı Eşanjörleri
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Isı değiştiricileri ile ilgili pratik örnekler ve uygulamalar verin
• Isı Eşanjörleri ile ilgili sorunları çözme
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma
|
Isı Eşanjörleri ile ilgili Bölümü okuyun ve bölümün sonunda egzersizleri tamamlayın |
14) |
• Ayrıklaştırma hatasının etkilerini ve farklı türde unsurların kullanımını tanımlamak
• İçi Boş Bir Plakayı SolidWorks Simulation kullanarak Termal Olarak Analiz Edin
SolidWorks Simulation ile Termal Analiz
• Amaçlardaki kavramları tanımlar ve ilgili problemleri çözer.
• Pratik örnekler ve uygulamalar verin
• SolidWorks Simulation kullanarak ilgili sorunları çözme
• Ders sonunda öğrencilere dersin sonunda konu ile ilgili soru sorma
SolidWorks Simulation ile Termal Analiz ile ilgili konuları okuyun |
SolidWorks Simulation ile Termal Analiz ile ilgili konuları okuyun |
15) |
• Öğrencileri final sınavı ile değerlendirme
• Final Sınavı
|
Yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
4 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
2 |
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
1 |
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
3 |
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
4 |