Dersin Amacı: |
Dersin amacı madde yapısı, tepkime stokiometrisi, termodinamik, gazlar, tepkime türleri, redoks tepkimesi (yükseltgenme-indirgenme) ve bağ türleri içeren genel kimyanın kavramlarını, prensiplerini, teorilerini ve onların uygulamalarını vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Kimyanın yeri ve önemi, Madde ve genel kimyasal terimleri, Birim sistemi
Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar
Semboller, Formüller ve Denklemler
Değerlik kavramı ve redoks reaksiyonları
Termokimya
Reaksiyon hızı ve denge
Çözeltiler; çözelti, çözünürlük, çözünürlüğe etki eden etmenler
Konsantrasyon hesaplamaları (Molarite, normalite, %, molalite, ppm)
Sulu çözeltiler
Periyodik cetvel ve atomun yapısı
Kimyasal bağlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kimya, Madde ve özellikleri, Uluslararası Birim Sistemi |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
2) |
Atomlar, Moleküller ve İyonlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
3) |
Kimyasal Tepkimelerde Kütle Denkliği |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
4) |
Sulu Çözelti Tepkimeleri |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
5) |
Gazlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
6) |
Termokimya |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
7) |
Kuantum Kuramı ve Atomların Elektron Yapısı |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
8) |
Ara Sınav I |
|
9) |
Elementlerin Periyodik İlişkileri |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
10) |
Kimyasal Bağlanma I: Temel Kavramlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition
|
11) |
Kimyasal Bağlanma II: Molekül Geometrisi ve Melezleşme |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition
|
12) |
Kimyasal Kinetik |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
13) |
Asit ve Bazlar |
Genel Kimya, Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, 11. Edition |
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
4 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|