Dersin Amacı: |
Disiplinlerarası bir ders olarak Görsel Kültür ve Toplum, kültürün görsel yönlerine odaklanarak kültürel çalışmaların, sanatın, sosyolojinin, eleştirel teorinin, felsefenin ve etnografyanın bazı kombinasyonlarını içeren bir çalışma alanıdır. Bu kurs, iktidar, öznellik, kültürel "ötekileştirme", marjinalleşme, yerleşmiş bilgi ve somutlaştırılmış anlam oluşturma konularında bir araya gelmeye başlayacak
iletişimin görsel biçimleri. Bu, öncelikle farklı bakış açıları, görme ve görünme yollarını inceleyerek yapılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Tabii sonunda, öğrencilerin:-Çağdaş toplumun görsel kültürünü tanımlayın. - İzleyicilerin yaratıcılık anlamını nasıl açıkladığını açıklar. -Görüntülerin farklı sosyal arenalarda nasıl dolaştığını belirleyin. -Güç ilişkilerinde görselliğin ve bakış açısının nasıl olduğunu analiz eder. -Bilim, ironi, kodlama ve pasticinin imaj yapımındaki rolünü değerlendirmesi mümkün olacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Reading: Practices of Looking, Introduction and Chapter 1 |
2) |
Definition of visual culture and visual culture studies |
Reading: Practices of Looking, Chapter 2 RolandBarthes, “TheDeath of the Author” |
3) |
İmge ve iktidar: imge ve iktidar, feminist teori, sanat tarihi, queer teorisi, kültürel çalışmalar veya oryantalist söylem vb. Arasındaki ilişki disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edilecektir. |
Reading:
Practices of Looking, pp. 34-40, 250-60
Robert Harrimanand John Lucaites, No CaptionNeeded (excerpt)
|
4) |
İzleyici ve anlam: Görüntüleyicinin görüntü için farklı okumaları ortaya çıkacaktır. |
Visuality and Power
Reading:
NicholasMirzoeff, The Right toLook, Introduction |
5) |
Perspektif ve Algılama |
Reading:
Practices of Looking, pp. 151-81
AlexGalloway, Gaming (excerpt)
|
6) |
Mekanik Üreme |
Reading:
Practices of Looking, pp. 190-221
Walter Benjamin, “The Age of Art in the Age of MechanicalReproduction”
|
7) |
Koleksiyon ve Sergi |
Practices of Looking, pp.56-69
James Clifford, “On Collecting Art andCulture”
|
8) |
Görsel Kültür ve Direnç |
Douglas Crimp, AIDSDemoGraphics (excerpt)
AlisonTropeandLanaSwartz, “The Visual Culture of theOccupation”
|
9) |
Emtia Görsel Kültür |
Reading: Practices of Looking, Chapter 7 |
10) |
Postmodernism and Irony |
Practices of Looking, pp. 307-28
David Harvey, TheCondition of Postmodernity, excerpt
|
11) |
Hafıza ve Görsel Kültür |
Reading: MarianneHirsch, “TheGeneration of Postmemory” MaritaSturken, “CameraImagesandNationalMeaning” (fromTangledMemories) |
12) |
Dijital Vücut |
Reading: Practices of Looking, pp. 373-84 Joseph Dumit, “Pharmaceutical Witnessing” |
13) |
Facebook, Instagram ve Kişisel Belgeler |
Susan Murray, “DigitalImages, Photo Sharing, and Our Shifting Notions of Everyday Aesthetics” |
14) |
Dijital Medya, Dijital Kimlik, Global Görseller. |
Reading: Practices of Looking, pp. 389-413 Lisa Nakamura, “Digital Racial Formations and Networked Images of the Body” |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
|
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
5 |
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|