SOS339 Visual Culture and Societyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar SosyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SOS339
Ders İsmi: Visual Culture and Society
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KÖTEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Disiplinlerarası bir ders olarak Görsel Kültür ve Toplum, kültürün görsel yönlerine odaklanarak kültürel çalışmaların, sanatın, sosyolojinin, eleştirel teorinin, felsefenin ve etnografyanın bazı kombinasyonlarını içeren bir çalışma alanıdır. Bu kurs, iktidar, öznellik, kültürel "ötekileştirme", marjinalleşme, yerleşmiş bilgi ve somutlaştırılmış anlam oluşturma konularında bir araya gelmeye başlayacak
iletişimin görsel biçimleri. Bu, öncelikle farklı bakış açıları, görme ve görünme yollarını inceleyerek yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Tabii sonunda, öğrencilerin:-Çağdaş toplumun görsel kültürünü tanımlayın. - İzleyicilerin yaratıcılık anlamını nasıl açıkladığını açıklar. -Görüntülerin farklı sosyal arenalarda nasıl dolaştığını belirleyin. -Güç ilişkilerinde görselliğin ve bakış açısının nasıl olduğunu analiz eder. -Bilim, ironi, kodlama ve pasticinin imaj yapımındaki rolünü değerlendirmesi mümkün olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş toplumun görsel kültürünü tanımlar.
2) İzleyicinin kültürel anlamı nasıl yarattığını açıklayın.
3) Resimlerin farklı sosyal alanlarda nasıl dolaştığını tanımlayın
4) Güç ilişkilerinde görselliğin ve bakış açısının nasıl olduğunu analiz eder.
5) Görüntü yapımında stil, ironi, kodlama rolünü değerlendiriniz
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Reading: Practices of Looking, Introduction and Chapter 1
2) Definition of visual culture and visual culture studies Reading: Practices of Looking, Chapter 2 RolandBarthes, “TheDeath of the Author”
3) İmge ve iktidar: imge ve iktidar, feminist teori, sanat tarihi, queer teorisi, kültürel çalışmalar veya oryantalist söylem vb. Arasındaki ilişki disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edilecektir. Reading: Practices of Looking, pp. 34-40, 250-60 Robert Harrimanand John Lucaites, No CaptionNeeded (excerpt)
4) İzleyici ve anlam: Görüntüleyicinin görüntü için farklı okumaları ortaya çıkacaktır. Visuality and Power Reading: NicholasMirzoeff, The Right toLook, Introduction
5) Perspektif ve Algılama Reading: Practices of Looking, pp. 151-81 AlexGalloway, Gaming (excerpt)
6) Mekanik Üreme Reading: Practices of Looking, pp. 190-221 Walter Benjamin, “The Age of Art in the Age of MechanicalReproduction”
7) Koleksiyon ve Sergi Practices of Looking, pp.56-69 James Clifford, “On Collecting Art andCulture”
8) Görsel Kültür ve Direnç Douglas Crimp, AIDSDemoGraphics (excerpt) AlisonTropeandLanaSwartz, “The Visual Culture of theOccupation”
9) Emtia Görsel Kültür Reading: Practices of Looking, Chapter 7
10) Postmodernism and Irony Practices of Looking, pp. 307-28 David Harvey, TheCondition of Postmodernity, excerpt
11) Hafıza ve Görsel Kültür Reading: MarianneHirsch, “TheGeneration of Postmemory” MaritaSturken, “CameraImagesandNationalMeaning” (fromTangledMemories)
12) Dijital Vücut Reading: Practices of Looking, pp. 373-84 Joseph Dumit, “Pharmaceutical Witnessing”
13) Facebook, Instagram ve Kişisel Belgeler Susan Murray, “DigitalImages, Photo Sharing, and Our Shifting Notions of Everyday Aesthetics”
14) Dijital Medya, Dijital Kimlik, Global Görseller. Reading: Practices of Looking, pp. 389-413 Lisa Nakamura, “Digital Racial Formations and Networked Images of the Body”

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marita Sturkenand Lisa Cartwright, Practices of Looking: An Introductionto Visual Culture (Second Edition) (Oxford UniversityPress, 2008)
Diğer Kaynaklar: Nicholas Mirzoeff, An Introductionto Visual Culture (Second Edition) (Routledge, 2009)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. 5
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. 5
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 10 10
Ödevler 1 40
Ara Sınavlar 1 3
Final 2 4
Toplam İş Yükü 141