Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
İzlence |
2) |
Göç Süreçleri |
Tekeli; İ. (2007). “Türkiye’nin Göç Tarihindeki Değişik Kategoriler”, Kökler ve Yollar- Türkiye’de Göç Süreçleri (447–474) içinde, (Der. Ayhan Kaya, Bahar Şahin), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
3) |
Ulus aşırılık |
Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. (Çev. Azat Zana Gündoğan, Can Nacar). İstanbul: Bağlam. |
4) |
Uyum ve Göç |
M. Murat Erdoğan Türkiye'deki Suriyeliler - Toplumsal Kabul ve Uyum. Editör: Cem Tüzün. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
5) |
Göç ve Kültür |
Chambers, I..Göç, Kültür, Kimlik, (Çev. İsmail Türkmen, Mehmet Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı. 2005 |
6) |
İç-Göç: Farklı Göç Türleri
|
Mübeccel Kıray
İpek, N. (1999). Rumeli’nden Anadolu’ya Türk Göçleri 1877-1890. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
İpek, N. (2000). Mübadele ve Samsun. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
|
7) |
ARA SINAV |
Ders notları |
8) |
Dış-Göç |
Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. (Çev. Azat Zana Gündoğan, Can Nacar). İstanbul: Bağlam. |
9) |
Diaspora
|
Kaya, Ayhan.Türkiye'de Çerkesler Diyasporada Geleneğin Yeniden İcadı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
10) |
Avrupa Birliği ve Göç |
Gündüz Vassaf. Daha Sesimizi Duyuramadık. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İlk Baskı Yılı: 1983 |
11) |
Göç ve Ulus devletler |
Brubaker, W. R. ( “Fransa ve Almanya’da Göç, Vatandaşlık ve Ulus- Devlet: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Çözümleme”, A. Kadıoğlu (ed.) Vatandaşlığın Dönüşümü-Üyelikten Haklara (55–91) içinde, İstanbul: Metis. 2008. |
12) |
Göç ve Sınıf hareketleri |
İÇ DUYGU, Ahmet ve diğerleri Türkiye’de İçgöç Ve İçgöçün İşçi Hareketlerine Etkisi, İstanbul: Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları(1998) |
13) |
Göç ve sınıf hareketleri II |
İÇ DUYGU, Ahmet ve diğerleri Türkiye’de İçgöç Ve İçgöçün İşçi Hareketlerine Etkisi, İstanbul: Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları(1998) |
14) |
Değerlendirme |
Tüm Kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Chambers, I. (2005). Göç, Kültür, Kimlik, (Çev. İsmail Türkmen, Mehmet
Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı.
|
Diğer Kaynaklar: |
Güler, M. Okyanusun Ötesinde Huzur Ofset, İstanbul, 2004.
ABADAN, Nermin Unat (2002). Bitmeyen Göç / Konuk İşçilikten Ulus Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul:İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
İÇDUYGU, Ahmet ve diğerleri (1998) Türkiye’de İçgöç Ve İçgöçün İşçi Hareketlerine Etkisi, İstanbul: Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları
Brubaker, W. R. (2008). “Fransa ve Almanya’da Göç, Vatandaşlık ve Ulus- Devlet: Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Çözümleme”, A. Kadıoğlu (ed.) Vatandaşlığın Dönüşümü-Üyelikten Haklara (55–91) içinde, İstanbul: Metis
Chambers, I. (2005). Göç, Kültür, Kimlik, (Çev. İsmail Türkmen, Mehmet
Beşikçi), İstanbul: Ayrıntı.
Çağaptay, S. (2007). “Türklüğe Geçiş: Modern Türkiye’de Göç ve Din”. Vatandaşlık ve Etnik Çatışma: Ulus-Devletin Sorgulanması (86–111) içinde,(Haz. Haldun Gülalp), İstanbul: Metis.
Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar. (Çev. Azat Zana Gündoğan, Can Nacar). İstanbul: Bağlam.
Tekeli; İ. (2007). “Türkiye’nin Göç Tarihindeki Değişik Kategoriler”, Kökler ve Yollar- Türkiye’de Göç Süreçleri (447–474) içinde, (Der. Ayhan Kaya, Bahar Şahin), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
5 |