Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIPEDU300 | ||||||||
Ders İsmi: | Sınıf III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır. TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi Bu evrenin amacı, hastalık mekanizmaları ve ilgili konular hakkında bilgi edinmektir. Organizmadaki hastalıkların nedenleri, hastalıkların patolojik mekanizmaları, klinik ve laboratuvar bulguları, tedavide kullanılan ilaçlar ve halk sağlığı gibi morfolojik değişiklikler (hem mikroskobik hem de makroskobik) hakkında bilgi sağlar. Bu program patoloji, klinik biyokimya, tıbbi farmakoloji, tıbbi genetik, hastalıkların patolojik temeli, adli bilimler ve klinik bilimlere giriş (semiyoloji) içermektedir. Ek olarak, öğrencilerin simülasyon merkezinde simüle edilmiş hasta ile muayene ve prosedürler yaparak klinik rotasyonlarına girmeden önce klinik becerilerini geliştirmek zorunda kalacaklar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır. TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi Bu evrenin amacı, hastalık mekanizmaları ve ilgili konular hakkında bilgi edinmektir. Organizmadaki hastalıkların nedenleri, hastalıkların patolojik mekanizmaları, klinik ve laboratuvar bulguları, tedavide kullanılan ilaçlar ve halk sağlığı gibi morfolojik değişiklikler (hem mikroskobik hem de makroskobik) hakkında bilgi sağlar. Bu program patoloji, klinik biyokimya, tıbbi farmakoloji, tıbbi genetik, hastalıkların patolojik temeli, adli bilimler ve klinik bilimlere giriş (semiyoloji) içermektedir. Ek olarak, öğrencilerin simülasyon merkezinde simüle edilmiş hasta ile muayene ve prosedürler yaparak klinik rotasyonlarına girmeden önce klinik becerilerini geliştirmek zorunda kalacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır. TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Medical Cell Biology (Third Edition) S. Goodman© 2007 | Academic Press | Published: 11/23/2007, ISBN: 978-0-12-370458-0 • Fundamental Molecular Biology, 2nd Edition, Lizabeth A. Allison © 2012 | Wiley | Published: 11/01/2011, ISBN : 978-1-118-05981-4 • Essential Medical Genetics, 6th Edition Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith © 2011 | Wiley-Blackwell | Published: 03/01/2011, ISBN : 978-1-4051-6974-5 • Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil. • Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012,David L. Nelson and Michael M. Cox. • Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428 • Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018 • Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776 • Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther, • Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto. |
Diğer Kaynaklar: | • Medical Cell Biology (Third Edition) S. Goodman© 2007 | Academic Press | Published: 11/23/2007, ISBN: 978-0-12-370458-0 • Fundamental Molecular Biology, 2nd Edition, Lizabeth A. Allison © 2012 | Wiley | Published: 11/01/2011, ISBN : 978-1-118-05981-4 • Essential Medical Genetics, 6th Edition Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith © 2011 | Wiley-Blackwell | Published: 03/01/2011, ISBN : 978-1-4051-6974-5 • Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil. • Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012,David L. Nelson and Michael M. Cox. • Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428 • Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018 • Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776 • Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther, • Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 3 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 4 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 1 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 3 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 3 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 7 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 99 | 4 | 396 |
Laboratuvar | 20 | 8 | 160 |
Uygulama | 20 | 8 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 99 | 8 | 792 |
Sunum / Seminer | 99 | 4 | 396 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 1911 |