TIPEDU300 Sınıf IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIPEDU300
Ders İsmi: Sınıf III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
60 60
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır.
TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi
TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi
TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi
TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi
TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi
TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi
TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi
Bu evrenin amacı, hastalık mekanizmaları ve ilgili konular hakkında bilgi edinmektir. Organizmadaki hastalıkların nedenleri, hastalıkların patolojik mekanizmaları, klinik ve laboratuvar bulguları, tedavide kullanılan ilaçlar ve halk sağlığı gibi morfolojik değişiklikler (hem mikroskobik hem de makroskobik) hakkında bilgi sağlar. Bu program patoloji, klinik biyokimya, tıbbi farmakoloji, tıbbi genetik, hastalıkların patolojik temeli, adli bilimler ve klinik bilimlere giriş (semiyoloji) içermektedir. Ek olarak, öğrencilerin simülasyon merkezinde simüle edilmiş hasta ile muayene ve prosedürler yaparak klinik rotasyonlarına girmeden önce klinik becerilerini geliştirmek zorunda kalacaklar.
Dersin İçeriği: Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır.
TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi
TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi
TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi
TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi
TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi
TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi
TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi
Bu evrenin amacı, hastalık mekanizmaları ve ilgili konular hakkında bilgi edinmektir. Organizmadaki hastalıkların nedenleri, hastalıkların patolojik mekanizmaları, klinik ve laboratuvar bulguları, tedavide kullanılan ilaçlar ve halk sağlığı gibi morfolojik değişiklikler (hem mikroskobik hem de makroskobik) hakkında bilgi sağlar. Bu program patoloji, klinik biyokimya, tıbbi farmakoloji, tıbbi genetik, hastalıkların patolojik temeli, adli bilimler ve klinik bilimlere giriş (semiyoloji) içermektedir. Ek olarak, öğrencilerin simülasyon merkezinde simüle edilmiş hasta ile muayene ve prosedürler yaparak klinik rotasyonlarına girmeden önce klinik becerilerini geliştirmek zorunda kalacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır. TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bu ders yedi ayrı komiteden oluşmaktadır. TIP301 Neoplazi ve Hematopoetik Sistem Hastalıkları Komitesi TIP302 Ürogenital ve Endokrin Sistem Hastalıkları Komitesi TIP303 Mikroorganizmalar ve Oluşturduğu Hastalıklar Komitesi TIP304 Nörolojik Bilimler, Psikiyatri ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP305 Dolaşım ve Solunum Sistemi Hastalıkları Komitesi TIP306 Halk Sağlığı ve Adli Tıp Komitesi TIP307 Gastrointestinal Sistem Hastalıkları Komitesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Medical Cell Biology (Third Edition) S. Goodman© 2007 | Academic Press | Published: 11/23/2007, ISBN: 978-0-12-370458-0
• Fundamental Molecular Biology, 2nd Edition, Lizabeth A. Allison © 2012 | Wiley | Published: 11/01/2011, ISBN : 978-1-118-05981-4
• Essential Medical Genetics, 6th Edition Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith © 2011 | Wiley-Blackwell | Published: 03/01/2011, ISBN : 978-1-4051-6974-5
• Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A
Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil.
• Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012,David L. Nelson and Michael M. Cox.
• Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428
• Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018
• Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776
• Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther,
• Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto.
Diğer Kaynaklar: • Medical Cell Biology (Third Edition) S. Goodman© 2007 | Academic Press | Published: 11/23/2007, ISBN: 978-0-12-370458-0
• Fundamental Molecular Biology, 2nd Edition, Lizabeth A. Allison © 2012 | Wiley | Published: 11/01/2011, ISBN : 978-1-118-05981-4
• Essential Medical Genetics, 6th Edition Edward S. Tobias, Michael Connor, Malcolm Ferguson-Smith © 2011 | Wiley-Blackwell | Published: 03/01/2011, ISBN : 978-1-4051-6974-5
• Harper's Illustrated Biochemistry, 30th Edition. 2015, Robert K. Murray, David A
Bender, Kathleen M. Botham, Peter J. Kennelly, Victor W. Rodwell and P. Anthony Weil.
• Lehninger Principles of Biochemistry. 6th Edition. 2012,David L. Nelson and Michael M. Cox.
• Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428
• Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018
• Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776
• Robbins Basic Pathology. Kumar , Abbas, Esther,
• Robbins and Cotran’s Pathologic Basis of Disease , Kumar, Abbas Fausto.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 3
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 4
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 1
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 3
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 3
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 7 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 99 4 396
Laboratuvar 20 8 160
Uygulama 20 8 160
Sınıf Dışı Ders Çalışması 99 8 792
Sunum / Seminer 99 4 396
Küçük Sınavlar 5 1 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 1911