Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN271 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Dünya Sineması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1980 sonrasında dünya sinemasında yaşanan değişimin bileşenlerini bölgeler ve ülkeler çerçevesinde tanımlamak ve bunlar arasındaki ilişkiyi eleştirel bir yaklaşımla ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Günümüz dünya sinemasında yapım, dağıtım ve gösterim alanlarındaki eğilimlerin ana hatlarını açıklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve ders hakkında bilgi verilmesi; ders planının dağıtılması. | . |
2) | Günümüz dünya sinemasının genel görünümü. Film Gösterimi: Yeniden Sev Beni (Reconstruction, Christoffer Boe, Danimarka, 2003). | . |
3) | Yeni Amerikan Sineması: 'Blockbuster' filmler ve bağımsız sinema. Film Gösterimi: Cennetten de Garip (Stranger Than Paradise, Jim Jarmusch, ABD, 1984). | . |
4) | Avrupa Sineması (I): Avrupa sinemasına genel bir bakış ve ülke sinemaları: Britanya, İtalya, Almanya ve Fransa ('Bakışın sineması' ya da 'Yeni Fransız Yeni Dalgası). Film Gösterimi: Diva (Jean-Jacques Beineix, Fransa, 1981). | . |
5) | Avrupa Sineması (II): Doğu Avrupa ülkeleri sinemaları, "Miras sineması" ve "Dogma 95" akımı. Film Gösterimi: Şölen(Festen, Thomas Vinterberg, Danimarka 1998). | . |
6) | Japon sineması: korku filmleri, animeler ve 'auteur' sinemacılar. Film Gösterimi: Ran (Akira Kurosawa, Japonya, 1985). | . |
7) | Yeni İran Sineması: İran İslam Devrimi sonrasında sinema ve İran yeni dalga yönetmenler. Film Gösterimi: 10 (Abbas Kiarostami, İran, 2002). | . |
8) | Ara Sınav | . |
9) | Yeni İran Sineması: İran İslam Devrimi sonrasında sinema ve İran yeni dalga yönetmenler. Film Gösterimi: 10 (Abbas Kiarostami, İran, 2002). | . |
10) | Afrika sineması: Kuzey Afrika'da ve Sahra-altı'nda sinema ve Güney Afrika sineması. Film Gösterimi: Yesterday (Darrell Roodt , Güney Afrika, 2004). | . |
11) | Uzak Doğu'da Sinema: Çin Halk Cumhuriyeti, Hong Kong, Tayvan, Güney Kore, Hindistan. Film Gösterimi: Evin Yolu (Wo de fu qin mu qin, Çin Halk Cumhuriyeti, Zhang Yimou, 2000). | . |
12) | Avustralya, Yeni Zelanda ve Kanada sinemaları. Film Gösterimi: Jindabyne (Ray Lawrence, Avustralya, 2006). | . |
13) | Genel değerlendirme. | . |
14) | Final | . |
15) | Final | . |
16) | Final | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Nowell-Smith, Geoffrey (Der.) (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. |
Diğer Kaynaklar: | Nowell-Smith, Geoffrey (Der.) (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 9 | 9 | 81 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |