CGE120 Gelişim Psikolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE120
Ders İsmi: Gelişim Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP ŞEBNEM KURT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP ŞEBNEM KURT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin gelişimin yaşam boyu süren bir olgu olduğunu kavrayarak gelişimsel kuramları tartışabilmesini ve doğum öncesinden ölüme kadar süren insan gelişiminin yetişkinliğe kadar olan dönemlerinin özelliklerini gelişimsel boyutları ile öğrenmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişimin genetik temelleri, doğum öncesi gelişim, doğum süreci, yeni doğan, bebeklik, erken çocukluk, orta çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik dönemlerinde gelişim, ölüm, ölmek ve yas.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. Yaşam boyu gelişimi evrimsel bakış açısı ile tartışarak, gelişimde genlerin kalıtımın ve çevrenin etkilerini açıklar.
2) Doğum öncesi ve sonrası gelişimi ve doğum sürecini açıklar. Bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar. Bebeklikte dönemindeki bilişsel gelişimi, dil gelişimini ve Piaget?in bebek gelişim kuramını özetler ve tartışır.
3) Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. Erken çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tanımlar ve aile, akran ilişkileri ve televizyonun bu gelişim üzerindeki etkilerini tanımlar.
4) Orta ve geç çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tartışır. Orta ve geç çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tartışır ve aile, akran ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini açıklar.
5) Ergenlik döneminin doğasını tartışarak, bu dönemdeki fiziksel ve bilişsel değişimi açıklar. Ergenlik dönemindeki benlik, kimlik ve manevi gelişimi tartışır ve aile, arkan etkileşimi ve kültürün ergenin gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Gelişiminde Yaşam Boyu Bakış Açısı ve Gelişimin Doğası Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
2) Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
3) Gelişimin Biyolojik Temelleri Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
4) Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
5) Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
6) Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
7) Ara sınav Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
8) Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
9) Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
10) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
11) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
12) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
13) Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Zihinsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
14) Final Sınavı Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
Diğer Kaynaklar: Sunumlar, makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 5
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 5
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. 5
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. 5
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 3
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 5
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 3
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. 5
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir 5
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 5
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 110