Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere akılcı ilaç kullanımını açıklamak, ilaçların etkinliğini uygun olan dozlarını ve uygulama yollarını öğretmektir. Hastanın problemini iyi anlayarak (hasta ve akrabaları ile iletişim kurarak doğru bilgi almak yoluyla) uygun ilacı reçete etme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
İyi Reçeteleme: Güvenli Reçeteleme İçin Temel Gereklilikler, Hasta Merkezli Reçete , İlaç Etkileşimleri: İlkeler ve Uygulama, Yaşlılarda Akılcı İlaç Kullanımı, Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı, Emzirme döneminde akılcı ilaç kullanımı, Antibiyotiklerin Reçetelenmesi, Clostridium difficile Enfeksiyonunun Kontrolü, Bakteriyel Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonları, Peptik Ülser Hastalığı ve Non-Steroidal Antienflamatuvar İlaçlar, Hipertansiyon Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar , Kronik Stabil Anjinanın Tıbbi Tedavisi , Diyabet ilaçlarının Güvenli Bir Şekilde Reçetelenmesi, Anksiyetede İlaç Tedavisi, Alzheimer tedavisi , Akılcı ilaç kullanımı -uygulama, Reçete yazma-uygulama, |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İyi Reçeteleme: Güvenli Reçeteleme İçin Temel Gereklilikler,
Hasta Merkezli Reçete ,
İlaç Etkileşimleri: İlkeler ve Uygulama,
Yaşlılarda Akılcı İlaç Kullanımı,
Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı,
Emzirme döneminde akılcı ilaç kullanımı,
Antibiyotiklerin Reçetelenmesi,
Clostridium difficile Enfeksiyonunun Kontrolü,
Bakteriyel Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonları,
Peptik Ülser Hastalığı ve Non-Steroidal Antienflamatuvar İlaçlar,
Hipertansiyon Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar ,
Kronik Stabil Anjinanın Tıbbi Tedavisi ,
Diyabet ilaçlarının Güvenli Bir Şekilde Reçetelenmesi,
Anksiyetede İlaç Tedavisi,
Alzheimer tedavisi ,
Akılcı ilaç kullanımı -uygulama,
Reçete yazma-uygulama,
|
1-Reçete yazma rehberi; Dünya sağlık örgütü Temel ilaçlar eylem programı, Groningen Üniversitesi, Sağlık Bakanlığı
2- Türkiye İlaç Klavuzu (TİK)
3- Vademekum (Güncel-2018) |
1) |
İyi Reçeteleme: Güvenli Reçeteleme İçin Temel Gereklilikler,
Hasta Merkezli Reçete ,
İlaç Etkileşimleri: İlkeler ve Uygulama,
Yaşlılarda Akılcı İlaç Kullanımı,
Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı,
Emzirme döneminde akılcı ilaç kullanımı,
Antibiyotiklerin Reçetelenmesi,
Clostridium difficile Enfeksiyonunun Kontrolü,
Bakteriyel Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonları,
Peptik Ülser Hastalığı ve Non-Steroidal Antienflamatuvar İlaçlar,
Hipertansiyon Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar ,
Kronik Stabil Anjinanın Tıbbi Tedavisi ,
Diyabet ilaçlarının Güvenli Bir Şekilde Reçetelenmesi,
Anksiyetede İlaç Tedavisi,
Alzheimer tedavisi ,
Akılcı ilaç kullanımı -uygulama,
Reçete yazma-uygulama,
|
1-Reçete yazma rehberi; Dünya sağlık örgütü Temel ilaçlar eylem programı, Groningen Üniversitesi, Sağlık Bakanlığı
2- Türkiye İlaç Klavuzu (TİK)
3- Vademekum (Güncel-2018) |
2) |
Sınav |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428
• Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018
• Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776
• Reçete yazma rehberi Sağlık bakanlığı
• Türkiye akılcı ilaç Kullanımı Bülteni 2015 |
Diğer Kaynaklar: |
• Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, Editor; Laurence L. Brunton 12th Edition, McGraw Hill, 2011 ISBN-13: 978-0071624428
• Basic and Clinical Pharmacology, 12th Edition, Katzung BG, Masters SB, Trevor AJ, McGraw Hill, 2012, ISBN-13: 978-0071764018
• Lippincott Illustrated Reviews, Sixth Edition, Howland RD, Mycek MJ, Lippincott Williams and Wilkins, 2015 ISBN-13: 978-1451191776
• Reçete yazma rehberi Sağlık bakanlığı
• Türkiye akılcı ilaç Kullanımı Bülteni 2015 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
5 |
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
5 |
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. |
4 |
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
5 |
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
3 |
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
3 |
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
5 |
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
3 |
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
4 |
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
5 |
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
5 |
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
5 |
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
5 |
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
5 |