Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP503 | ||||||||
Ders İsmi: | Göğüs Cerrahisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, toraksdaki hastalıklı veya yaralı organları teşhis etmek ve tedavi etmektir. Temel olarak genel uygulamada bilinmesi gereken akciğer hastalıklarını ve patolojilerini içerir. Bu stajda, torasik travmalı bir hastaya klinik yaklaşımla ilgili temel kuralların ve teşhis için pratik yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Toraksdaki hastalıklı veya yaralı organların teşhis ve tedavisi, Akciğer hastalıkları ve patolojileri, Torasik travmalı bir hastaya klinik yaklaşım Göğüs tüpü uygulaması Akciğer biyopsi prosedürleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Torasik cerrahi için aday hastaları belirleme Akciğer Tümörleri ve Cerrahi Tedavisi Mediastinal Kitleler Klinik uygulama | |
1) | Toraksdaki hastalıklı veya yaralı organların teşhis ve tedavisi, Akciğer hastalıkları ve patolojileri, Torasik travmalı bir hastaya klinik yaklaşım Göğüs tüpü uygulaması Akciğer biyopsi prosedürleri | |
2) | Cerrahi tedaviye özgü torasik hastalıklar Trakeobronşiyal Hastalıklar Göğüs duvarı deformasyonları ve tümörleri, TOS Akciğerin Kistik ve Supuratif Hastalıkları Klinik uygulama | |
3) | Hemopnömotoraksı bir torasik röntgen ile değerlendirme ve tanıma Plevral Hastalıklar ve Tümörler Hava yollarında torasik travmalar ve yabancı cisimler Klinik uygulama Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | General Thoracic Surgery, Thomas W. Shields MD, DSc (Hon.) Joseph LoCicero III, MD Carolyn E. Reed MD Richard H. Feins MD 2009 Lippincott Williams & Wilkins, ISBN-13: 978-0781779821 ISBN-10: 0781779820 Chest Surgery Editors: Dienemann, Hendrik C., Hoffmann, Hans, Detterbeck, Frank C. (Eds. 2015 |
Diğer Kaynaklar: | General Thoracic Surgery, Thomas W. Shields MD, DSc (Hon.) Joseph LoCicero III, MD Carolyn E. Reed MD Richard H. Feins MD 2009 Lippincott Williams & Wilkins, ISBN-13: 978-0781779821 ISBN-10: 0781779820 Chest Surgery Editors: Dienemann, Hendrik C., Hoffmann, Hans, Detterbeck, Frank C. (Eds. 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 4 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 4 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 4 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Pratik | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 12 | 5 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 |