TIP505 Kulak Burun Boğaz Hastalıklarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP505
Ders İsmi: Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, işitme, vestibüler sistem, fasiyal sinir, tükürük bezleri, yüz bölgesi, paranazal sinüsler, nazofarenks, ağız boşluğu, orofarenks, hipofarenks, larinks anatomisi, fizyolojisi ve mesleki yaşamlarında karşılaşacakları hastalıkların tanı ve tedavisi ile kaplı Kulak, Burun, Boğaz, baş ve boyun bölgelerini öğretmektir. Öğrenciler temel odyoloji bilgisi ve odyometri cihazlarını ve temel inceleme yöntemlerini öğrenirler.
Dersin İçeriği:
KBB Muayene Yöntemleri Fasiyal Paralizi İşitmenin Anatomi ve Fizyolojisi Otitis Media Boyun anatomisi Boyunda Kitleye Yaklaşım İşitme Kayıplarının Cerrahi Tedavisi Vertigo Odyolojik Değerlendirme Farenks Hastalıkları Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
Çocukluk döneminde üst solunum yolu obstrüksiyon nedenleri ve tedavisi Parotis Tümörleri Epistaksis Larenks Kanseri Dil hastalıkları Burun ve Paranazal sinüslerin anatomi ve fizyolojisi Trakeotomi endikasyonları ve bakımı Nazal Obstrüksiyonlar Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
Paranazal sinüsler ve enfeksiyonları Maksillofasiyal Fraktürler Boyun Diseksiyonu Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Sınav

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Kulak, burun, boğaz ve işitme, vestibüler sistem, fasiyal sinir, tükrük bezleri, yüz bölgesi, paranazal sinüsler, nazofarenks, ağız boşluğu, orofarinks, hipofarinks, larinksi kapsayan baş ve boyun bölgesinin klinik anatomisini tanımlar
2)  Normal ve patolojik koşullarda duyma fizyolojisini tanımlar
3)  Kulak burun ve Boğaz ortak hastalık tanımak
4)  Temel odyoloji hakkında bilgi alırken odyometri cihazlarını ve temel muayene yöntemlerini de öğrenir
5)  Laringotomi tekniği ve endikasyonlarını tanımlar.
6)  Endotrakeal tüpün yerleştirilmesini açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) KBB Muayene Yöntemleri Fasiyal Paralizi İşitmenin Anatomi ve Fizyolojisi Otitis Media Boyun anatomisi Boyunda Kitleye Yaklaşım İşitme Kayıplarının Cerrahi Tedavisi Vertigo Odyolojik Değerlendirme Farenks Hastalıkları Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
2) Çocukluk döneminde üst solunum yolu obstrüksiyon nedenleri ve tedavisi Parotis Tümörleri Epistaksis Larenks Kanseri Dil hastalıkları Burun ve Paranazal sinüslerin anatomi ve fizyolojisi Trakeotomi endikasyonları ve bakımı Nazal Obstrüksiyonlar Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
3) Paranazal sinüsler ve enfeksiyonları Maksillofasiyal Fraktürler Boyun Diseksiyonu Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook of Ear Nose and Throat Diseases, Maqbool, ISBN: 9788184480818

An Atlas of Ear Nose and Throat Disorders, 1999, Gulya, ISBN: 9781850709374
Diğer Kaynaklar: Textbook of Ear Nose and Throat Diseases, Maqbool, ISBN: 9788184480818

An Atlas of Ear Nose and Throat Disorders, 1999, Gulya, ISBN: 9781850709374

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124