TIP506 Enfeksiyon Hastalıklarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP506
Ders İsmi: Enfeksiyon Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bulaşıcı hastalıkların etiyolojisi, tanısı, laboratuvar bulguları, klinik özellikleri ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmektir. Hastanın sosyal tarih (Seyahat, risk faktörleri HIV) nasıl anlayış, poz enfeksiyonları, ana sınıfları ile benzerlik de dahil olmak üzere antibiyotik seçimi ve tedavi ayırıcı tanı ve yönetim üzerinde önemli bir etkiye sahip antibiyotik toksisite öğrendiği için uygun antibiyotikler ve izlemeyi tercih edebilir. Toplum ve pnömoni, endokardit enfeksiyon, ateş, gram boyası ve kültür, antibiyotik duyarlılık testi ve diğer standart Mikrobiyoloji laboratuvar teknikleri de dahil olmak üzere tanılama hizmetlerinin uygun kullanımı selülit, idrar yolu enfeksiyonları ve değerlendirme, enfeksiyon kontrolü ile ilgili temel ilkeleri anlama açıklanmıştır edinilen hastane gibi büyük sendromları geniş bir yelpazede maruz kalma. Eleştirel hasta hastalara ve bağışıklık bastırılmış hastalara yaklaşım ve spesifik hastalık spektrumunun anlaşılması tartışılmaktadır.
Dersin İçeriği: Enfeksiyon hastalıklarında tanısal hizmetlerin uygun kullanımı ve sonuçlarının değerlendirilmesi Grip tanı ve tedavi prensipleri Ateşin klinik tanıda değerlendirilmesi.Rash. Nedeni bilinmeyen ateş. Önemli paraziter hastalıklar Enfeksiyon kontrolü, tanımlar, temel prensipler Selülit, Nekrotizan fasit Standard mikrobiyolojik laboratuvar testleri. Uygun muayene maddesi alımı Suçiçeği Enfeksiyon hastalıklarında anamnezin önemi: seyahatler,HIV riski,maruziyet Üriner sistem enfeksiyonları Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
Toplum kökenli ve hastane kökenli pnömoniler HIV/AIDS Seyahat,Göç ve Enfeksiyonlar Sepsis, SIRS Enfeksiyon acilleri: Menenjitler, sepsis Aşılar Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
Antibiyotik duyarlılık testleri Akılcı antibiyotik kullanımı ve toksisite yönetimi Enfektif endokardit tanısal ve klinik yaklaşım Viral hepatitler Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Sınav

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Bakteri, virüs, mantar veya parazit kaynaklı enfeksiyonları tanır
2)  Enfeksiyon hastalıklarının etyolojilerini, laboratuvar bulgularını, tanı metodlarını ve tedavi tiplerini tanımlayabilir,
3)  Enfeksiyonların yönetimini, ayırıcı tanısını ve antibiyotik seçimini ve tedavisini tarif edebilir,
4)  Hastane ya da toplum kökenli pnömonilerin, enfektif endokarditin, sellülitin, üriner sistem enfeksiyonlarının ve ateşin tanım ve değerlendirilmesini yapar,
5)  Gram boyası ve kültürler, antimikrobiyal sensitivite testleri ve diğer standart tanısal hizmetlerin uygun kullanımı, gram boyası ve kültürler, antimikrobiyal sensitivite testleri ve diğer standart mikrobiyolojik laboratuvar tekniklerinin kullanımını bilir,
6)  Enfeksiyon kontrolünün temel prensiplerini tanımlar, kritik hastaya ve immünosupressif hastaya olabilecek temas ya da bulaşma riskini bu hastaların özel hastalıklar spektrumunun anlaşılması konularını da öğrenir ve tarif edebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enfeksiyon hastalıklarında tanısal hizmetlerin uygun kullanımı ve sonuçlarının değerlendirilmesi Grip tanı ve tedavi prensipleri Ateşin klinik tanıda değerlendirilmesi.Rash. Nedeni bilinmeyen ateş. Önemli paraziter hastalıklar Enfeksiyon kontrolü, tanımlar, temel prensipler Selülit, Nekrotizan fasit Standard mikrobiyolojik laboratuvar testleri. Uygun muayene maddesi alımı Suçiçeği Enfeksiyon hastalıklarında anamnezin önemi: seyahatler,HIV riski,maruziyet Üriner sistem enfeksiyonları Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
2) Toplum kökenli ve hastane kökenli pnömoniler HIV/AIDS Seyahat,Göç ve Enfeksiyonlar Sepsis, SIRS Enfeksiyon acilleri: Menenjitler, sepsis Aşılar Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar
3) Antibiyotik duyarlılık testleri Akılcı antibiyotik kullanımı ve toksisite yönetimi Enfektif endokardit tanısal ve klinik yaklaşım Viral hepatitler Hasta başı klinik yaklaşım, pratik uygulamalar Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Atlas of Human Infectious Diseases, Edition Editor Heiman F. L. Wertheim, Peter Horby John P. Woodall ISBN: 978-1-4051-8440-3, 2012, Wiley-Blackwell
Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases: Expert Consult Premium Edition - Enhanced Online Features and Print (Two Volume Set) 7th Edition, by Gerald L. Mandell (Author), ISBN-13: 978-0443068393, ISBN-10: 0443068399, Churchill Livingstone
Diğer Kaynaklar:
Atlas of Human Infectious Diseases, Edition Editor Heiman F. L. Wertheim, Peter Horby John P. Woodall ISBN: 978-1-4051-8440-3, 2012, Wiley-Blackwell
Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases: Expert Consult Premium Edition - Enhanced Online Features and Print (Two Volume Set) 7th Edition, by Gerald L. Mandell (Author), ISBN-13: 978-0443068393, ISBN-10: 0443068399, Churchill Livingstone

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124