TIP511 Çocuk Cerrahisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP511
Ders İsmi: Çocuk Cerrahisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Tıp Fakültesinin ilk 4 yılında edindiği pediatrik cerrahi bilgi, tutum ve becerileri klinik disipline entegre etmek, sağlıklı çocukların takibini yapmak ve yaygın tıbbi ve cerrahi hastalık durumlarında rehberlik ile mevcut tanı ve terapötik yaklaşımları uygulamaktır. Pediatrik cerrahi problemi olan çocuklarda preoperatif hazırlık, cerrahi ve postoperatif bakım (tarih, fizik muayene, laboratuvar, ayırıcı tanı) genel olarak tartışılmaktadır. Genel Cerrahi ilkeleri, özellikle yenidoğan döneminde çocuk popülasyonunun fizyolojisine, yetişkinlerden farklı bir model olarak vurgulanarak tartışılmaktadır. Eşsiz bir yaklaşımın gerekliliği altı çizilmiştir. Yaygın konjenital anomalileri olan çocuklar, cerrahi patolojiler, özellikle ameliyat gerektiren ilişkili anomalileri olan çocuklar tedavi yöntemlerine odaklanarak tartışılmaktadır. Öğrenciler hastaneye yatırılan çocukları ve ayaktan hastaları gözlemlemek, hastalık önleme, erken tanı ve tedavi stratejilerini öğrenmek ve hasta ve aile için destek sağlamak için teşvik edilir.
Dersin İçeriği: Çocuk Cerrahisine klinik yaklaşım
Yenidoğan ve çocuk hastaların cerrahi problemlerinin tanı, takip ve tedavisi
Doğumsal anomalilere sahip bebek ve çocukların tanı ve tedavisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Tıp fakültesinin ilk 4 yılında teorik olarak öğrenmiş oldukları Çocuk Cerrahisi Bilgileri’ ni klinik ortama aktarabilir ve hastalar üzerinde deneyimler,
2)  Yenidoğan ve çocuk hastaların cerrahi problemlerini klinik ve diagnostik yöntemler ile tanır ve operasyon öncesi, operasyon evresi ve sonrasında doğru takip ve tedavileri öğrenir
3)  Yenidoğan ve çocuk hastanın erişkinden fizyolojik farklılıklarını özümser ve Çocuk Cerrahisi prensipleri de dikkate alınarak hastaların tedavilerini planlayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)  Genel cerrahi prensiplerini bilerek, doğumsal anomalilere sahip bebek ve çocukların tanı ve tedavilerini Çocuk Cerrahisi prensipleri eşliğinde yapar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk Cerrahisine Giriş Pediatrik Travma Pediatrik Yanıklar Pediatrik Hastalarda Karın Ağrısı Öğrenci sunumları Klinik uygulama
2) Özofagus Atrezisi Karın Duvarı Defeketleri Umbilicus Bozuklukları İnguinal ve Skrotal Bozukluklar Periton ve Peritoneal kavite Bozuklukları Konjenital Diyafragma Hernileri Hipertrofik Pilor Stenozu Duodenal obstrüksiyon ve intestisnal Rotasyon Anomalileri Bağırsak Atrezisi ve Stenozu Meckels’in Divertikülü Hirschsprung Hastalığı Anorektal Bozukluklar Klinik uygulama
3) Üst Solunum Yolu Bozuklukları Akciğerlerin Konjenital Anomalileri Göğüs Duvarı Deformiteleri Şilotoraks ve Pnömotoraks Klinik uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pediatric Surgery, 2-Volume Set: Expert Consult - Online and Print, 7e 7th Edition by Arnold G. Coran MD, N. Scott Adzick MD, Thomas M. Krummel MD, Jean-Martin Laberge, Robert Shamberger, Anthony Caldamone MD, 2012, Elsevier Saunders Newyork, ISBN-13: 978-0323072557, ISBN-10: 0323072550,

Ashcraft's Pediatric Surgery, (Fifth Edition), Edited by:George Whitfield Holcomb III, MD, MBA, J. Patrick Murphy, MD, Associate Editor and Daniel J. Ostlie, MD , 2010, ISBN: 978-1-4160-6127-4
Diğer Kaynaklar: Pediatric Surgery, 2-Volume Set: Expert Consult - Online and Print, 7e 7th Edition by Arnold G. Coran MD, N. Scott Adzick MD, Thomas M. Krummel MD, Jean-Martin Laberge, Robert Shamberger, Anthony Caldamone MD, 2012, Elsevier Saunders Newyork, ISBN-13: 978-0323072557, ISBN-10: 0323072550,

Ashcraft's Pediatric Surgery, (Fifth Edition), Edited by:George Whitfield Holcomb III, MD, MBA, J. Patrick Murphy, MD, Associate Editor and Daniel J. Ostlie, MD , 2010, ISBN: 978-1-4160-6127-4

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Toplam İş Yükü 120