Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon hakkında bilgi edinmektir. Öğrenciler, hizmetlerde bulunan yansımaları ve vaka raporlarını sunarlar ve hizmetlerde kliniğe katılırlar. Klinik ortamda, öğrenciler hastaları tedavi eder ve vaka incelemeleri, fizik tedavi teknikleri, baş ve omurilik yaralanması olan bir hastaya yaklaşım, bağ dokusu ve romatizmal hastalıklar, ağrı nörofizyolojisi, elektrodiagnozis, yürüyüş yardımcıları ve diğer ortotik cihazlar için danışmanlık ve danışmanlık sağlayan deneyimli klinisyenlerle çalışırlar. Sadece romatolojik hastalıkların tedavisinde değil, aynı zamanda Ortopedi ve nörolojik hastalıklardan doğan sınırlamaların kalıcı hale gelmesinden vazgeçilmesi durumunda, hastalığın teşhisinden gerekli tedavinin düzenlenmesine ve bu sürecin önemini kavramaya kadar rehabilitasyon kavramını öğrenmek gereklidir. |
Dersin İçeriği: |
Baş ve omurilik yaralanması olan bir hastaya yaklaşım
romatolojik hastalıklar, ağrı nörofizyolojisi, elektrodiyagnoz, yürüme yardımcıları ve diğer ortopedik cihazlar
Rehabilitasyon ve yaşam kalitesi kavramları, nörolojik ve ortopedik eksiklikler
Kas iskelet sistemi ağrısı ve romatizmal hastalıkların tanı ve tedavisi
Elektroterapi ve masaj yöntemleri
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Physical Medicine and Rehabilitation: Expert Consult-Online and Print, 4th Edition 4th Edition, 2011, Elsevier Saunders, by Randall L. Braddom (Author), ISBN-13: 978-1437708844
ISBN-10: 1437708846
Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation, 5th Edition, by David X. Cifu MD (Author), 2016, Elsevier Saunders, ISBN-13: 978-0323280464, ISBN-10: 0323280463
|
Diğer Kaynaklar: |
Physical Medicine and Rehabilitation: Expert Consult-Online and Print, 4th Edition 4th Edition, 2011, Elsevier Saunders, by Randall L. Braddom (Author), ISBN-13: 978-1437708844
ISBN-10: 1437708846
Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation, 5th Edition, by David X. Cifu MD (Author), 2016, Elsevier Saunders, ISBN-13: 978-0323280464, ISBN-10: 0323280463
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
5 |
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
5 |
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. |
5 |
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
5 |
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
4 |
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
4 |
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
5 |
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
4 |
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
5 |
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
5 |
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
5 |
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
5 |
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
5 |
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
5 |