TIP512 Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP512
Ders İsmi: Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon hakkında bilgi edinmektir. Öğrenciler, hizmetlerde bulunan yansımaları ve vaka raporlarını sunarlar ve hizmetlerde kliniğe katılırlar. Klinik ortamda, öğrenciler hastaları tedavi eder ve vaka incelemeleri, fizik tedavi teknikleri, baş ve omurilik yaralanması olan bir hastaya yaklaşım, bağ dokusu ve romatizmal hastalıklar, ağrı nörofizyolojisi, elektrodiagnozis, yürüyüş yardımcıları ve diğer ortotik cihazlar için danışmanlık ve danışmanlık sağlayan deneyimli klinisyenlerle çalışırlar. Sadece romatolojik hastalıkların tedavisinde değil, aynı zamanda Ortopedi ve nörolojik hastalıklardan doğan sınırlamaların kalıcı hale gelmesinden vazgeçilmesi durumunda, hastalığın teşhisinden gerekli tedavinin düzenlenmesine ve bu sürecin önemini kavramaya kadar rehabilitasyon kavramını öğrenmek gereklidir.
Dersin İçeriği: Baş ve omurilik yaralanması olan bir hastaya yaklaşım
romatolojik hastalıklar, ağrı nörofizyolojisi, elektrodiyagnoz, yürüme yardımcıları ve diğer ortopedik cihazlar
Rehabilitasyon ve yaşam kalitesi kavramları, nörolojik ve ortopedik eksiklikler
Kas iskelet sistemi ağrısı ve romatizmal hastalıkların tanı ve tedavisi
Elektroterapi ve masaj yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Fizik tedavi tekniklerini tanımlar
2)  Baş ve omurilik yaralanması olan bir hastaya yaklaşımı açıklar ve bağ dokusu ve romatolojik hastalıklar, ağrı nörofizyolojisi, elektrodiyagnoz, yürüme yardımcıları ve diğer ortopedik cihazlar konularında bilgi sahibi olur.
3)  Hastalığın teşhisi ile birlikte gerekli tedavinin organizasyonunu yapabilir ve bu sürecin önemini kavrar.
4)  Rehabilitasyon kavramı, yaşam kalitesi kavramı, nörolojik ve ortopedik eksiklikler ve fizik muayene ile ilgili temel bilgi ve becerileri geliştirir,
5)  Kas iskelet sistemi ağrısı ve romatizmal hastalıkların tanı ve tedavisini tanımlayabilir
6)  Elektroterapi ve masaj yöntemlerini tanımlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kas iskelet sistem muayenesi İmmobilizasyonun komplikasyonları Fizik tedavi ajanları sıcak soğuk uygulamalar Elektrodiyagnoz İnme ve Rehabilitasyonu Spinal kord yaralanmaları ve Rehabilitasyonu Serebral Palsi Yürüme analizi Olgu tartışması Klinik Uygulama Literatür zamanı
2) Ortez ve Protez Postür analizi Osteoartrit Bel Ağrıları Osteoporoz Boyun ağrıları ve Rehabilitasyonu Seronegatif artritler ve Rehabilitasyonu Romatoid artrit ve Rehabilitasyonu Olgu tartışması Klinik Uygulama Literatür zamanı
3) Yumuşak Doku Romatizmal Hastalıkları Olgu tartışması Klinik Uygulama Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Physical Medicine and Rehabilitation: Expert Consult-Online and Print, 4th Edition 4th Edition, 2011, Elsevier Saunders, by Randall L. Braddom (Author), ISBN-13: 978-1437708844
ISBN-10: 1437708846

Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation, 5th Edition, by David X. Cifu MD (Author), 2016, Elsevier Saunders, ISBN-13: 978-0323280464, ISBN-10: 0323280463
Diğer Kaynaklar: Physical Medicine and Rehabilitation: Expert Consult-Online and Print, 4th Edition 4th Edition, 2011, Elsevier Saunders, by Randall L. Braddom (Author), ISBN-13: 978-1437708844
ISBN-10: 1437708846

Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation, 5th Edition, by David X. Cifu MD (Author), 2016, Elsevier Saunders, ISBN-13: 978-0323280464, ISBN-10: 0323280463

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124