TIP601 İç Hastalıklarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP601
Ders İsmi: İç Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
10 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı iç hastalıkları ile ilgili yetişkin hastanın değerlendirilmesi ve tedavisi için gereken temel bilgileri öğrenmek ve becerileri geliştirmektir. Staj sırasında öğrenciler erişkin hastaların sık görülen tıbbi problemlerini bağımsız olarak değerlendirebilmek ve tedavi etmek için gerekli olan becerileri kazanırlar. Öğrenci, hastanede yatan ve ayakta tedavi gören hastaların tam öykü ve fizik muayene, klinik değerlendirme ve bakım ile ilgili notlar, düzenlenen reçeteler, yazılı ve elektronik ortamdaki notlarıda içeren tıbbi kayıtlarını tutmayı ve değerlendirmeyi öğrenmek zorundadır. Hastanın bakımı ve değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan venöz damara girme, mesane kateterizasyonu, arteriyel damara girme, periferal intravenöz katater yerleştirme kan-idrar-dışkı testleri, elektrokardiogram çekme ve değerlendirme, nazogastrik tüp yerleştirme gibi rutin uygulamaları yapabilir hale gelir.
Dersin İçeriği: Klinik Uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Hastalık bulgularının arkasındaki fizyopatolojik temelleri açıklar
2)  Arteriyel kan gazı, torasentez, parasentez, lumbar ponksiyon ve eklem aspirasyonu gibi yaygın kullanılan uygulamaların yararlarını, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını açıklar
3)  Anamnez ve fizik muayene bulguları, laboratuvar ve diger tanı testlerini değerlendirerek ayırıcı tanı oluşturabilir.
4) Hastanın öyküsü, fizik muayene bulgularını eksiksiz olarak özetleyen klinik durumunu değerlendiren bir sunum yapabilir
5)  Klinik ve laboratuvar bulguları temel alarak hastaya teşhis koyup tedavisini düzenleyebilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)  Uygun bir şekilde öykü alıp fizik muayene yapabilir
2)  Hastanın bakımı ve değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan venöz damara girme, mesane kateterizasyonu, arteriyel damara girme, periferal intravenöz katater yerleştirme kan-idrar-dışkı testleri, elektrokardiogram çekme ve değerlendirme, nazogastrik tüp yerleştirme gibi rutin uygulamaları yapabilir.
3)  Fizik muayene yapabilir ve bulgularını gözden geçirip değerlendirebilir ve kayıt edebilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik uygulama
2) Klinik Uygulama
3) Klinik Uygulama
4) Klinik Uygulama
5) Klinik Uygulama
6) Klinik uygulama
7) Klinik uygulama
8) Klinik uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harrison's Principles of Internal Medicine: Volumes 1 and 2, 18th Edition 18th Edition
by Dan Longo, Anthony Fauci, Dennis Kasper, Stephen Hauser, J. Jameson, Joseph Loscalzo, ISBN-13: 978-0071748896, ISBN-10: 007174889X

Goldman's Cecil Medicine: Expert Consult Premium Edition, Enhanced Online Features and Print, Single Volume, 24e (Cecil Medicine (Single Volume)) 24th Edition
by Lee Goldman MD, Andrew I. Schafer MD, ISBN-13: 978-1437716047, ISBN-10: 1437716040, Elsevier

The Merck Index Fifteenth Edition, 2013, O'Neil, Heckelman, Dobbelaar, Roman, Nobel Tip Kitabevi, ISBN: 9781849736701
Diğer Kaynaklar: Harrison's Principles of Internal Medicine: Volumes 1 and 2, 18th Edition 18th Edition
by Dan Longo, Anthony Fauci, Dennis Kasper, Stephen Hauser, J. Jameson, Joseph Loscalzo, ISBN-13: 978-0071748896, ISBN-10: 007174889X

Goldman's Cecil Medicine: Expert Consult Premium Edition, Enhanced Online Features and Print, Single Volume, 24e (Cecil Medicine (Single Volume)) 24th Edition
by Lee Goldman MD, Andrew I. Schafer MD, ISBN-13: 978-1437716047, ISBN-10: 1437716040, Elsevier

The Merck Index Fifteenth Edition, 2013, O'Neil, Heckelman, Dobbelaar, Roman, Nobel Tip Kitabevi, ISBN: 9781849736701

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

6

7

8

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 5
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 5
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 5
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Derse Özgü Staj 24 8 192
Toplam İş Yükü 192