Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TIP601 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iç hastalıkları ile ilgili yetişkin hastanın değerlendirilmesi ve tedavisi için gereken temel bilgileri öğrenmek ve becerileri geliştirmektir. Staj sırasında öğrenciler erişkin hastaların sık görülen tıbbi problemlerini bağımsız olarak değerlendirebilmek ve tedavi etmek için gerekli olan becerileri kazanırlar. Öğrenci, hastanede yatan ve ayakta tedavi gören hastaların tam öykü ve fizik muayene, klinik değerlendirme ve bakım ile ilgili notlar, düzenlenen reçeteler, yazılı ve elektronik ortamdaki notlarıda içeren tıbbi kayıtlarını tutmayı ve değerlendirmeyi öğrenmek zorundadır. Hastanın bakımı ve değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan venöz damara girme, mesane kateterizasyonu, arteriyel damara girme, periferal intravenöz katater yerleştirme kan-idrar-dışkı testleri, elektrokardiogram çekme ve değerlendirme, nazogastrik tüp yerleştirme gibi rutin uygulamaları yapabilir hale gelir. |
Dersin İçeriği: | Klinik Uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik uygulama | |
2) | Klinik Uygulama | |
3) | Klinik Uygulama | |
4) | Klinik Uygulama | |
5) | Klinik Uygulama | |
6) | Klinik uygulama | |
7) | Klinik uygulama | |
8) | Klinik uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Harrison's Principles of Internal Medicine: Volumes 1 and 2, 18th Edition 18th Edition by Dan Longo, Anthony Fauci, Dennis Kasper, Stephen Hauser, J. Jameson, Joseph Loscalzo, ISBN-13: 978-0071748896, ISBN-10: 007174889X Goldman's Cecil Medicine: Expert Consult Premium Edition, Enhanced Online Features and Print, Single Volume, 24e (Cecil Medicine (Single Volume)) 24th Edition by Lee Goldman MD, Andrew I. Schafer MD, ISBN-13: 978-1437716047, ISBN-10: 1437716040, Elsevier The Merck Index Fifteenth Edition, 2013, O'Neil, Heckelman, Dobbelaar, Roman, Nobel Tip Kitabevi, ISBN: 9781849736701 |
Diğer Kaynaklar: | Harrison's Principles of Internal Medicine: Volumes 1 and 2, 18th Edition 18th Edition by Dan Longo, Anthony Fauci, Dennis Kasper, Stephen Hauser, J. Jameson, Joseph Loscalzo, ISBN-13: 978-0071748896, ISBN-10: 007174889X Goldman's Cecil Medicine: Expert Consult Premium Edition, Enhanced Online Features and Print, Single Volume, 24e (Cecil Medicine (Single Volume)) 24th Edition by Lee Goldman MD, Andrew I. Schafer MD, ISBN-13: 978-1437716047, ISBN-10: 1437716040, Elsevier The Merck Index Fifteenth Edition, 2013, O'Neil, Heckelman, Dobbelaar, Roman, Nobel Tip Kitabevi, ISBN: 9781849736701 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | 5 |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | 5 |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | 5 |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | 5 |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | 5 |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | 5 |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | 5 |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | 5 |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | 5 |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | 5 |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | 5 |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | 5 |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 24 | 8 | 192 |
Toplam İş Yükü | 192 |