Dersin Amacı: |
Sık aralıklarla gelen akut hastaların değerlendirmesini yapabilir ve tedavisini
planlayabilir.
Sıklıkla karşılaşılan cerrahi problemlerinin tanısı ve tedavisini yapabilir.
Acil cerrahi prosedürlerin uygulanmasını (mesela göğüs tüpü, trakeostomi, LP, kan gazı
alınması ve entübasyon gibi) pratik olarak öğrenerek kendisi uygulayabilir,
Genel ortopedik sorunlar için alçı ve bandaj uygulamasını yapabilir.
Yaralara dikiş atabilir ve uygun yara bakımını yapabilir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı temel acil tıp bilgisi kazanmaktır. Öğrenciler tıp fakültesinde öğrendikleri
bilgileri birleştirip akut olaylarla karşılaştıklarında onların değerlendirilmesinde ve tedavisinde
kullanmaya odaklanırlar. Öğrenciler, acil serviste hasta bakımı adına tüm seviyelerde etkin
iletişimin önemini tanımlayabilir ve etkin bir iletişim becerisi gösterebilirler. Öğrenciler, aynı
anda her birinin değerlendirme seviyeleri faklı olan birden çok hastayı yönetebilmenin klinik
zorluğunun farkına varır ve bu hastaları değerlendirip tedavi edebilmeyi öğrenirler.
Önkoşullar:TIP501, TIP502, TIP503, TIP504, TIP505, TIP506, TIP507, TIP508, TIP509,
TIP510, TIP511, TIP512, TIP513, TIP514 ve TIP515. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Tintinalli's Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide, Seventh Edition , Judith Tintinalli J. Stapczynski, O. John Ma, David Cline, Rita Cydulka, Garth Meckler, McGraw-Hill Education / Medical; 7 edition (November 12, 2010), ISBN-13: 978-0071484800, ISBN-10: 0071484809
Acil Tıp Tanı ve Yöntemi, 2014, ÇUKUROVA NOBEL TIP KİTABEVİ, Salim Satar |
Diğer Kaynaklar: |
Tintinalli's Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide, Seventh Edition , Judith Tintinalli J. Stapczynski, O. John Ma, David Cline, Rita Cydulka, Garth Meckler, McGraw-Hill Education / Medical; 7 edition (November 12, 2010), ISBN-13: 978-0071484800, ISBN-10: 0071484809
Acil Tıp Tanı ve Yöntemi, 2014, ÇUKUROVA NOBEL TIP KİTABEVİ, Salim Satar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
5 |
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
5 |
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. |
5 |
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
5 |
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
5 |
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
5 |
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
5 |
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
5 |
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
5 |
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
5 |
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
5 |
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
5 |
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
5 |
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
5 |