Dersin Amacı: |
Okul ve ergenlik dönemi gelişimi hakkında bilgi kazanmak ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: |
Okul (orta çocukluk) ve ergenlik dönemine ilişkin kavramlar, kuramlar, okul ve ergenlik dönemi gelişim özellikleri, gelişimi etkileyen faktörler, görülen sorunlar, çözümler ve yaklaşımlar, yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve teknikler, ergenlik dönemi ruhsal sorunları, depresyonları, sigara ve alkol kullanımı, uyuşturucu kullanmaya başlayan genci nasıl tanıyabiliriz, ergenlerde intihar riski, gençlik çağı psikozları, ergenlikte aile ilişkileri, ergenlikte beden imajı, ergenlikte arkadaş ilişkileri ve kimlik arayışı, ergenlik döneminde okul ve çalışma yaşamı, meslek seçimi, hizmetler ve politikalar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okul Çağına Genel Bakış Okul Çağında Gelişim |
Sunum ve makaleler |
2) |
Okul döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların motor, bilişsel, dil özellikleri ve gelişimlerinin değerlendirilmesi, |
Sunum ve makaleler |
3) |
Okul döneminde normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların sosyal-duygusal gelişim özellikleri ve gelişimlerinin değerlendirilmesi |
Sunum ve makaleler |
4) |
Aile-çevre-arkadaş ilişkileri |
Sunum ve makaleler |
5) |
Sosyal kimlik ve cinsel gelişim |
Sunum ve makaleler |
6) |
Örnek olay incelemeleri |
Sunum ve makaleler |
7) |
Ara Sınav |
- |
8) |
Ergenlik tanımları ve kuramları |
Sunum ve makaleler |
9) |
Ergenlikte bedensel ve cinsel gelişme |
Sunum ve makaleler |
10) |
Ergenlikte Akran İlişkileri ve Kimlik Arayışı |
Sunum ve makaleler |
11) |
Ergenlik döneminde aile ilişkileri |
Sunum ve makaleler |
12) |
Ebeveynlerin ergenlerle ilgili karşılaştıkları sorunlar ve çözüm yolları |
Sunum ve makaleler |
13) |
Örnek olay incelemeleri |
Sunum ve makaleler |
14) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
5 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
4 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
2 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
5 |