Dersin Amacı: |
Çocuk ve ergenlerde sıklıkla rastlanan ve gelişimsel psikopatoloji altında incelenen uyum ve davranış problemlerine ilişkin bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: |
Ruh sağlığının tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, ruh sağlığını etkileyen temel faktörler, ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler, çocuklarda görülen davranış ve uyum sorunları [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku-okul korkusu dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, hırsızlık-çalma, yalan söyleme], belirtileri ve sağaltımı, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveyn ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri, eğitim ortamlarında davranış ve öğrenme sorunlarına yol açan nedenlerin incelenmesi, davranış ve uyum sorunlarının sağaltımında psikolog/psikiyatrist – anne baba- öğretmen işbirliği yaklaşımının benimsenmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı ve giriş |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston.
Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
2) |
Davranış problemleri |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston.
Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
3) |
Kaygı bozuklukları ve duygudurum bozuklukları |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston.
Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
4) |
Duygudurum bozuklukları |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston.
Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
5) |
Antisosyal davranışlar |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
6) |
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
7) |
Ara Sınav |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
8) |
Dışa atım problemleri: Enürezis ve enkoprezis |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
9) |
Dışa atım problemleri: Enürezis ve enkoprezis |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
10) |
Otizm |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
11) |
Otizm |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
12) |
Yeme bozuklukları |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
13) |
Yeme bozuklukları |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
14) |
Final Sınavı |
Alloy, L. B. (2005). Abnormal psychology: current perspectives. McGraw Hill, Boston. Butcher, J. N. (2004). Abnormal psychology. Allyn and Bacon, Boston, MA. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
5 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
5 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
1 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
1 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
4 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
5 |