Dersin Amacı: |
Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, Çocuklarda gelişimlerine göre yaratıcılığın gelişimini, Öğrendikleri yaratıcı düşünce tekniklerini çocukla iletişim kurmaları ve çocuklarla yapacakları uygulamalar sırasında kullanabilmelerini, Çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek ve sanat aracılığı ile hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını sergileyebileceklerini öğrenmelerini sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sanat ve yaratıcılıkla ilgili kavram ve kuramlar, yaratıcılığın insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, beyin ve yaratıcılık, yaratıcılıkta zihinsel süreçler, farklı eğitim yaklaşımı ve modellerinde yaratıcılık, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler, çocukta yaratıcılığın gelişimini etkileyen etmenler, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitim kurumunun ve ailenin rolü, medya ve yaratıcılık, çocukluk döneminde yaratıcılığın ölçülmesi, çocukluk döneminde sanatsal gelişim, çocuklara yönelik farklı sanat alanları (müzeler, tiyatro, sinema), sanatın çocuğun yaratıcılığını destekleyebilmek için kullanımı, görsel sanat eğitiminde iletişim, yaratıcı etkinliklerde değişik malzemelerin kullanılması, uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin |
Sunum ve makaleler |
2) |
Yaratıcı düşünme kuramları |
Sunum ve makaleler |
3) |
Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler |
Sunum ve makaleler |
4) |
Yaratıcılığı etkileyen faktörler |
Sunum ve makaleler |
5) |
Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler |
Sunum ve makaleler |
6) |
Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat |
Sunum ve makaleler |
7) |
Ara Sınav |
- |
8) |
Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim |
Sunum ve makaleler |
9) |
Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi |
Sunum ve makaleler |
10) |
Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller |
Sunum ve makaleler |
11) |
Estetik gelişim |
Sunum ve makaleler |
12) |
Proje(Müzelere gezi ve ödev hazırlama) |
Sunum ve makaleler |
13) |
Proje(Müzelere gezi ve ödev hazırlama) |
Sunum ve makaleler |
14) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
4 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
3 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
4 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
3 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
4 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
5 |