Dersin Amacı: |
Yaratıcı dramaya ait temel kavramları öğrenmek, yaratıcı drama uygulamalarına katılmak ve normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimine uygun yaratıcı drama programları hazırlamaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Dramanın tanımı, dramanın özellikleri ve yararları, drama ile ilgili temel kavramlar, drama sürecindeki bileşenler, dramanın çocuğun gelişimine etkileri, dramada yer alan öğrenme türleri, yaratıcı dramanın yapısı, uygulama aşamaları, yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitimde yaratıcı drama programının içeriği ve planlanması, eğitimde yaratıcı drama ilkeleri ve program, eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme, konu temelli drama ve örnek uygulamaları, dramanın okul öncesi eğitimde bir yöntem olarak kullanılması, okul öncesi eğitim programında drama etkinliğinin planlanması ve uygulanması. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitimde yaratıcı dramaya yönelik temel kavramlar
|
Sunum ve makaleler |
2) |
Eğitimde yaratıcı drama programının içeriği ve planlanması
|
Sunum ve makaleler |
3) |
Eğitimde yaratıcı dramanın ilkeleri ve program uygulamalarına giriş
|
Sunum ve makaleler |
4) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları I
|
Sunum ve makaleler |
5) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları II
|
Sunum ve makaleler |
6) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme III
|
Sunum ve makaleler |
7) |
Arasınav |
- |
8) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme IV
|
Sunum ve makaleler |
9) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme V |
Sunum ve makaleler |
10) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme VI |
Sunum ve makaleler |
11) |
Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme VII |
Sunum ve makaleler |
12) |
Zihinsel engelli çocuklarda dramanın özellikleri ve örnek uygulama I
|
Sunum ve makaleler |
13) |
Zihinsel engelli çocuklarda drama ve örnek uygulama II
|
Sunum ve makaleler |
14) |
Final Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Mc Caslin, N. (1990). Creative Drama in the Classroom. Players Press Inc, California, ABD.?Bee, H. (1995), Life-span Development. Harper Collins College Publishers, USA.?Mussen, P.H., Conger, J.J., Hustant, A.C.(1990) Child development & Personality. Harper Collins Publishers, New York, USA.?
Cattanach, A. (1992). Drama for People with Special Needs. A& C Black, London, England.?Brewer, J.A.(1995). Early Childhood Education. Alynn and Bacon, Boston,USA.? |
Diğer Kaynaklar: |
Gönen, M. (Ed.),Şahin, S., Yükselen, A.,Tanju, E., Celep, S. (2006). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Yaratıcı Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.?Adıgüzel,
Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Kitap, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
5 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
4 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
5 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
4 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
5 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
3 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
5 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
5 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
4 |