Dersin Amacı: |
Gelişimsel değerlendirme ve gözlem tekniklerini öğrenmek ,uygulayabilmek ve kanıta dayalı yorumlayabilmek. |
Dersin İçeriği: |
Bireyi tanımanın önemi, bireyi tanımada dikkat edilmesi gereken ilkeler, bireyi tanıma tekniklerinin uygulamasında karşılaşılan problemler ve karşılaşılan problemlere özgün çözüm yolları, gelişimsel değerlendirmede etik, bireyi tanımada kullanılan test dışı teknikler (Gözlem, Anekdot - Vaka Kaydı, Değerlendirme Ölçekleri, Sosyometri, Kimdir Bu?, Sosyodrama, Rol Oynama, Görüşme, Ev Ziyaretleri, Otobiyografi, Arzu Listesi, Yarım Cümle Tamamlama, Problem Tarama Listesi, Bibliyoterapi, Anket), bireyi tanıma tekniklerinden elde edilen bilgiler doğrultusunda rapor hazırlama ve aileyle görüşme yapma, aileyi bu konuda bilgilendirme, Türkiye’de kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları, Dünya’da kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları ve eğitim çalışmalarında kullanılan yöntemler.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bireyi tanıma teknikleri, bireyi tanıma tekniklerinin uygulanmasında karşılaşılan problemler |
Sunum ve önerilen makaleler |
2) |
Bireyi tanıma teknikleri, bireyi tanıma tekniklerinin uygulanmasında karşılaşılan problemler |
Sunum ve önerilen makaleler |
3) |
Bireyi tanıma tekniklerinin uygulanmasında karşılaşılan problemlere özgün çözümler üretebilme |
Sunum ve önerilen makaleler |
4) |
Erken çocukluk döneminde kullanılan gelişim ölçekleri |
Sunum ve önerilen makaleler |
5) |
Erken çocukluk döneminde gelişime uygun etkinlik düzenleme |
Sunum ve önerilen makaleler |
6) |
Erken çocukluk döneminde gelişime uygun etkinlik düzenleme sırasında karşılaşılan problemler ve problemlere özgün çözümler üretebilme |
Sunum ve önerilen makaleler |
7) |
Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık |
Sunum ve önerilen makaleler |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Erken çocukluk döneminde uygulanan gelişimsel etkinlikleri değerlendirme |
Sunum ve önerilen makaleler |
10) |
Türkiye’de kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları |
Sunum ve önerilen makaleler |
11) |
Türkiye'de kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları |
Sunum ve önerilen makaleler |
12) |
Dünyada kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları |
Sunum ve önerilen makaleler |
13) |
Dünyada kullanılan gelişimsel etkinlik uygulamaları |
Sunum ve önerilen makaleler |
14) |
Gelişimsel değerlendirmede etik |
Sunum ve önerilen makaleler |
15) |
Gelişimsel değerlendirmede yapılan hatalar, Gelişim raporu hazırlama |
Sunum ve önerilen makaleler |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|