CGE334 Gelişimsel Psikopatolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE334
Ders İsmi: Gelişimsel Psikopatoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte/Üniversite
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP ŞEBNEM KURT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerle gelişim teorilerini tartışarak yaşam boyu gelişim hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Bu kapsamda öğrencilerin yaşam boyu gelişim konuları içerisinde doğum öncesi ve sonrası gelişim, bebeklik, erken çocukluk, ergenlik dönemi, erken yetişkinlik, orta yetişkinlik ve geç yetişkinlik dönemlerini değerlendirmeleri amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Doğum öncesi dönemden yaşam sonlanmasına kadar olan süreç içerisinde insan gelişiminin psikolojik ve fizyolojik gelişim evrelerini kuramlar çerçevesinde ele almak.
Yaşamın sonlanmasını kültürel ve tarihsel açıdan ele almak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. Yaşam boyu gelişimi evrimsel bakış açısı ile tartışarak, gelişimde genlerin kalıtımın ve çevrenin etkilerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. Erken çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tanımlar ve aile, akran ilişkileri ve televizyonun bu gelişim üzerindeki etkilerini tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Yaşam boyu gelişim basamaklarını öğrenmiş olmak. • Çocuk Hassasiyeti ve Çocuğu hissetmeyi • Duyguların iletişime etkisini • Çocuğun davranışlarında gözlemin önemini • Çocuğun yaşantasına dokunabilmeyi • Çocuklarda meydana gelebilecek ruhsal problemleri ve bunların nedenlerini • Çocuk gelişiminde ebeveyen tutumunun önemi • Konuşmanın iletişimdeki önemini • Değerleri öğrenir.
2) Orta ve geç çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tartışır. Orta ve geç çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tartışır ve aile, akran ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
2) İnsan Gelişiminde Yaşam Boyu Bakış Açısı ve Gelişimin Doğası Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
3) Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları, Gelişimin Biyolojik Temelleri Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
4) Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.
5) Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim, Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
6) Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim, Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
7) ARA SINAV Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
8) Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.), sunum, makale
9) Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
10) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
11) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
12) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
13) Final sınavı hazırlık Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
14) Final sınavı Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi - Kaktüs Yayınları

Diğer Kaynaklar: Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim ? Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 18
Sunum / Seminer 6 18
Ödevler 6 18
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi 6 18
Final 1 3
Toplam İş Yükü 114