EGTP404 Eğitimde Program Dışı Etkinliklerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP404
Ders İsmi: Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Meslek Bilgisi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örtük program, program dışı etkinlikler İle resmi program arasındaki ilişkiyi açıklar
2) Eğitim ortamlarındaki örtük program unsurlarını analiz eder
3) Örtük programın duygusal ve bilişsel alan kazanımlarını açıklar
4) Örtük programın resmi program açısından önemini fark eder
5) Değerler eğitiminde program dışı etkinliklerin yerini ve önemini açıklar
6) Törenler, ritüeller vb. program dışı etkinlikleri örtük program bağlamında değerlendirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin tanıtılması yok
2) Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; İlgili okumalar
3) Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük müfredat kavramları İlgili okumalar
4) Örtük programla ilgili yaklaşımlar İlgili okumalar
5) Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program İlgili okumalar
6) Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük müfredat ilgili okumalar
7) Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri İlgili okumalar
8) Vize
9) Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi ilgili okumalar
10) Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi ilgili okumalar
11) Değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi İlgili okumalar
12) Değerler eğitiminde örtük müfredat yeri ve önemi İlgili okumalar
13) Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. İlgili okumalar
14) Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. İlgili okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akar, F. ve Nayir, K. F. (2015). Eğitim kurumlarındaki sosyal kulüplerin etkililiğinin incelenmesi: Uygulamada değişim ihtiyacı. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(2), 167-186.

Awbrey, C., Longo, A., Lynd, A. ve Payne, C. (2008). Increasing social skills of elementary school students through the use of literature and role playing. Saint Xavier University & Pearson Achievement Solutions, Inc. Field Based Masters Programme, Chicago, Illinois.

Burnette, M. A. (2001). “One strike and you’re out”: An Analysis of the No pass/No Play policies. High School Journal, 84(2), 1-6.

Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A. F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarına ilişkin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Dergisi, 44(3) 173-177.

Covay, E. ve Carbonaro, W. (2010). After the bell: Participation in extracurricular activities, classroom behavior, and academic achievement. Sociology of Education, 83(1), 20-45.

Daley, A. ve Leahy, J. (2003). Self-perceptions and participation in extracurricular physical activities. The Physical Educator, 60(2), 13-19.

Darling, N. (2005). Participation in extracurricular activities and adolescent adjustment: Cross-sectional and longitudinal findings. Journal of Youth and Adolescence, 34, 493-505.

Eroğlu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki sosyal kulüp çalışmalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Elmadağ ilçesi örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Akar, F. ve Nayir, K. F. (2015). Eğitim kurumlarındaki sosyal kulüplerin etkililiğinin incelenmesi: Uygulamada değişim ihtiyacı. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(2), 167-186.

Awbrey, C., Longo, A., Lynd, A. ve Payne, C. (2008). Increasing social skills of elementary school students through the use of literature and role playing. Saint Xavier University & Pearson Achievement Solutions, Inc. Field Based Masters Programme, Chicago, Illinois.

Burnette, M. A. (2001). “One strike and you’re out”: An Analysis of the No pass/No Play policies. High School Journal, 84(2), 1-6.

Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A. F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarına ilişkin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Dergisi, 44(3) 173-177.

Covay, E. ve Carbonaro, W. (2010). After the bell: Participation in extracurricular activities, classroom behavior, and academic achievement. Sociology of Education, 83(1), 20-45.

Daley, A. ve Leahy, J. (2003). Self-perceptions and participation in extracurricular physical activities. The Physical Educator, 60(2), 13-19.

Darling, N. (2005). Participation in extracurricular activities and adolescent adjustment: Cross-sectional and longitudinal findings. Journal of Youth and Adolescence, 34, 493-505.

Eroğlu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki sosyal kulüp çalışmalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Elmadağ ilçesi örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Toplam İş Yükü