CGE429 Çocuk ve Suçİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE429
Ders İsmi: Çocuk ve Suç
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte/Üniversite
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MERVE DUYSAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MERVE DUYSAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencinin, ülkemiz çocuk adalet sisteminin işleyişi, adalet sistemi içindeki suça sürüklenmiş, mağdur tanık ve korunmaya muhtaç çocuklarla ilgili sistemin işleyişi ve kurumlar arası ve multidisipliner çalışma esaslarını bilmesi ve mesleki rol ve sorumluluklarını bilmesi ve adalet sisteminde çocuk gelişimci olarak rol ve sorumluluklarını tanımlama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Çocuk adalet sistemi mevzuatı, suç teorileri, suça sürüklenen çocuklar, suç mağduru çocuklar ve korunmaya muhtaç çocuklar, çocuk adalet sistemindeki kurumlar ve meslekler, çocuk adalet sisteminin işleyişi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, -Çocuk adalet sistemi hakkında uluslar arası ve ulusal mevzuatı bilecek, - Çocuk adalet sistemindeki kurumlar ve mesleklerin rol ve sorumluluklarını bilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Suç teorilerinden; psikolojik suç teorileri, ögrenilen davranış olarak suç teorileri, sosyal düzensizlik ve ekolojik suç teorilerini bilecek
2) Suça sürüklenen çocukların suç işleme nedenleri ve gelişim sürecindeki sorunları tanımlayabilecek,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adalet sistemi ve Çocuk Adalet Sisteminin Özellikleri - Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
2) Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Diğer Sözleşmeler Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
3) Çocuk Koruma Kanunu ve Ulusal Mevzuat Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
4) Türk Çocuk Adalet Sistemi Kurumlar, Meslekler ve İşleyiş Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
5) Suç Teorileri Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
6) Suça Sürüklenmiş Çocuklar Çocuk adalet sistemi mevzuatı, suç teorileri, suça sürüklenen çocuklar, suç mağduru çocuklar ve korunmaya muhtaç çocuklar, çocuk adalet sistemindeki kurumlar ve meslekler, çocuk adalet sisteminin işleyişi. Kaynaklar - Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
7) Suça Sürüklenmiş Çocuklar ve Tedbir Kararları Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
8) ARA SINAV Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
9) Suça sürüklenmiş çocuklarla multidisipliner çalışma esasları Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
10) Mağdur, Tanık ve Korunmaya Muhtaç Çocuklar Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
11) Destek Sistemleri, Mesleki Rol ve Sorumluluklar Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankar
12) Mağdur, Tanık ve Korunmaya Muhtaç Çocuklar Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
13) Suça Sürüklenmiş Çocuklar ve Tedbir Kararları Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
14) FİNAL Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: sunumlar, makaleler
Diğer Kaynaklar: - Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Sunum / Seminer 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92