Dersin Amacı: |
Bilgisayar, teknoloji ve internetin çocuğun eğitiminde ve gelişimindeki öneminin kavranmasını sağlamak |
Dersin İçeriği: |
Teknolojinin tanımı ve önemi, okul öncesi dönemdeki çocukların eğitiminde uygun teknolojilerin, çeşitli medya platformlarının ve sistemlerinin kullanım imkanları, akıllı teknolojilerin çocukların hareket özgürlüğü, girişkenlik, yaratıcılık, kendini ifade etme, özgüven, sosyalleşme, arkadaş edinme ve paylaşım becerilerine yararları, medya teknoloji araçlarının (akıllı tahta, telefon, tablet, etkileşimli bilgisayarlar vb.) çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerinden arındırılarak öğretici niteliklerinin geliştirilmesi, çocuk eğitimine yönelik medya platformlarının ( çizgi film, animasyon, sinema, çocuk programları, dergi, kitap e- içerik vb. ) kullanımı için kurgu, içerik ve materyal geliştirme teknikleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı ve giriş
|
sunum ve makaleler |
2) |
Eğitim Teknolojileri
|
sunum ve makaleler |
3) |
Bilgisayar destekli eğitim
|
sunum ve makaleler |
4) |
Bilgisayar destekli eğitim ilişkin görüşler
|
sunum ve makaleler |
5) |
Bilgisayar destekli eğitimde eğitimcinin rolü
|
sunum ve makaleler |
6) |
Okulöncesi dönemde bilgisayar destekli eğitim
|
sunum ve makaleler |
7) |
Ara sınav
|
sunum ve makaleler |
8) |
Eğitim programlarının nitelikleri
|
sunum ve makaleler |
9) |
Özel eğitimde bilgisayar
|
sunum ve makaleler |
10) |
Okuma-yazma ve matematik eğitiminde bilgisayar
|
sunum ve makaleler |
11) |
Çocuk, internet ve sosyal medya
|
sunum ve makaleler |
12) |
Çocuk, internet ve sosyal medya
|
sunum ve makaleler |
13) |
Sosyal medyada çocuk
|
sunum ve makaleler |
14) |
Final sınavı
|
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|