Dersin Amacı: |
Öğrenci, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf içi iletişim ve etkileşim ilkelerini, sınıf yönetimine ilişkin planlı çalışmanın önemi ve yararlarını anlayabilmeli ve öğretimi planlayabilmelidir. Ayrıca sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri ve öğretimi düzenlemedeki önemini kavrayabilmelidir. |
Dersin İçeriği: |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıf disiplinini sağlama noktasındaki farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sınıf Yönetimi nedir? |
yok |
2) |
Disiplin ve Sınıf Yönetimi |
yok |
3) |
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler |
yok |
4) |
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Toplumsal Çevre, Toplumsal Değişme ve Öğrenci Davranışları |
yok |
5) |
Sınıfta Kişilerarası Olumlu İlişkiler Kurma |
yok |
6) |
Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi |
yok |
7) |
Sınıfta Olumlu Öğretmen Öğrenci İlişkisi Kurma |
yok |
8) |
vize |
yok |
9) |
Sınıf Yönetiminde Öğrencileri Güdülemenin Önemi |
yok |
10) |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi |
yok |
11) |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi |
yok |
12) |
Sınıf Kuralları ve İşlemleri |
yok |
13) |
Öğretim Yöntemi Becerileri |
yok |
14) |
Öğretim Yöntemi Becerileri |
yok |
15) |
final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
5 |
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
3 |
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
4 |
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|