Dersin Amacı: |
Öğrenci, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf içi iletişim ve etkileşim ilkelerini, sınıf yönetimine ilişkin planlı çalışmanın önemi ve yararlarını anlayabilmeli ve öğretimi planlayabilmelidir. Ayrıca sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri ve öğretimi düzenlemedeki önemini kavrayabilmelidir. |
Dersin İçeriği: |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıf disiplinini sağlama noktasındaki farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sınıf Yönetimi nedir? |
yok |
2) |
Disiplin ve Sınıf Yönetimi |
yok |
3) |
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler |
yok |
4) |
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Toplumsal Çevre, Toplumsal Değişme ve Öğrenci Davranışları |
yok |
5) |
Sınıfta Kişilerarası Olumlu İlişkiler Kurma |
yok |
6) |
Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi |
yok |
7) |
Sınıfta Olumlu Öğretmen Öğrenci İlişkisi Kurma |
yok |
8) |
vize |
yok |
9) |
Sınıf Yönetiminde Öğrencileri Güdülemenin Önemi |
yok |
10) |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi |
yok |
11) |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi |
yok |
12) |
Sınıf Kuralları ve İşlemleri |
yok |
13) |
Öğretim Yöntemi Becerileri |
yok |
14) |
Öğretim Yöntemi Becerileri |
yok |
15) |
final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
1 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
1 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
1 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
1 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
1 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
1 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
1 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
1 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
1 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
1 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
1 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
5 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|