Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2) |
Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3) |
Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4) |
Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5) |
Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6) |
Düşünceye etki eden faktörler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7) |
Eleştirel düşünmede dil ve mantık |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8) |
arasınav |
|
9) |
Analitik düşünmede dil ve mantık, |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12) |
Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13) |
Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14) |
Genel değerlendirme |
. |
15) |
final |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|