MMDT239 Bilgisayarda Çizim Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT239
Ders İsmi: Bilgisayarda Çizim Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hazır giyim işletmelerinde kullanılan CAD-CAM sistemleri tanıtılır. Kalıp hazırlama programında menüsündeki fonksiyonlardan yararlanarak baz kalıp hazırlama, kalıplar üzerinde model uygulama, seri yapma ve varyant oluşturmayı, bilgisayar ortamında kalıp yapma becerisini kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bilgisayar programlarını kullanarak giysi model resimlerini çizebilme ve teknik föy hazırlayabilme becerisi kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: • Hazır giyim sektöründe kullanılan CAD-CAM sistemlerini tanır ve bu programların önemini kavrama.
• Bilgisayarda temel etek, T- shırt, pantolon ve elbise kalıplarını hazırlama yeterliliğini sahip olma.
• Temel kalıp üzerinden (etek, pantolon,elbise) model uygulama bilgi ve becerisini kazanma.
• Model uygulanmış kalıplar üzerinde gerekli paylarını verebilme, yazı ve işaretleri belirleme bilgi ve becerisine sahip olma.
• Modellerin teknik föyünü hazırlayabilme yeteneğini sahip olma.
• Giysi modellerinin resmini çizebilme yeteneği kazanma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Bilgisayarda temel etek, T- shırt, pantolon ve elbise kalıplarını hazırlama yeterliliğini sahip olma. • Temel kalıp üzerinden (etek, pantolon,elbise) model uygulama bilgi ve becerisini kazanma. • Model uygulanmış kalıplar üzerinde gerekli paylarını verebilme, yazı ve işaretleri belirleme bilgi ve becerisine sahip olma. • Modellerin teknik föyünü hazırlayabilme yeteneğini sahip olma. • Giysi modellerinin resmini çizebilme yeteneği kazanma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Hazır giyim işletmelerinde kullanılan CAD – CAM sistemlerinden programının tanıtılması. • Dersin içeriği Laboratuar, Uygulama Programın menülerin kullanılması ile ilgili bilgisayarda denemeler yapar.
2) • Müşteri dosyasını. Beden tablosunu oluşturulması. Menülerin tanıtımı. • Programın tanıtılması. Laboratuar, Uygulama Programın menülerin kullanılması ile ilgili bilgisayarda denemeler yapar.
3) • Kalıp proğramında model oluşturma. Modeli kaydetme ve modeli tekrar geri çağırma işlemleri uygulanır. • Yeni model oluşturma Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Bilgisayarda uygulamalar yapılır.
4) • Kalıp hazırlamada gerekli olan secenekleri; • nokta ekleme, dikdörtgen , parallel vs. uygulamaları yapılır. • F Menüleri Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Bilgisayarda kalıp oluşturmada kullanılan seçenekler çalışılır.
5) • Dikdörtgen oluşturma ve bunun üzerinde noktalar alarak ön ve arka kalıbı uygular. Üzeride penslerini yapar. • Temel etek kalıbı Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Mülaj kağıdı üzerine bire bir ölçülerde etek kalıbının yapılması .
6) • Ön ve arka kalıbın paylandırılması. Çıtların atılması. Bilgilerin yazılması • Temel etek kalıbını şablonlama Laboratuar, Uygulamalı anlatım.Ön ve arka kalıbı paylandırır, çıtları atılır ve bilgilerinin yazılır. Mülaj kağıdı üzerine bire bir ölçülerde etek kalıbının ön ve arka kalıbının çıkartılması yapılması .
7) Dikdörtgen oluşturma ve bunun üzerinde noktalar alarak ön ve arka kalıbı uygular. Kumaş katı açma işlemini yapar. T- shırt kalıbı Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Bilgisayarda kalıp oluşturmada kullanılan seçenekler çalışılır.
8) • Ara sınav • Ara sınav Dosya değerlendirmesi yapılır. Değerlendirme yapılır.
9) • Dikdörtgen oluşturma ve bunun üzerinde noktalar alarak ön ve arka kalıbı uygular. İç nokta alınır ve cep kalıbı yapılır. • Eşofman kalıbı Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Bilgisayarda kalıp oluşturmada kullanılan seçenekler çalışılır.
10) • Düz, pilili ve büzgülü etek modellerinin bilgisayarda çizilmesi • Etek modeli çizimi Laboratuar, Uygulamalı anlatım. 5 Adet farklı modellerde etek çizimlerinin yapılması.
11) • Yakalı, robalı ve kollu elbise çizimlerin yapılması • Elbise çizimleri ve renklendirilmesi Laboratuar, Uygulamalı anlatım. 5 Adet farklı modellerde elbise çizimlerinin yapılması.
12) • Cepli, contalı ve kuplu pantolon çizimi • Pantolon çizimleri Laboratuar, Uygulamalı anlatım. 5 Adet farklı modellerde pantolon çizimlerinin yapılması.
13) • Örnek bir model için ölçü tablolarının belirtildiği teknik föyün hazırlanması • Teknik Föy Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Konunun tekrar edilmesi
14) • Örnek bir model için ölçü tablolarının belirtildiği teknik föyün hazırlanması • Teknik Föy Laboratuar, Uygulamalı anlatım. Değerlendirme için hazırlık yapılır.
15) • Final Sınavı • Final Sınavı Dosya değerlendirmesi yapılır. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Örnek Uygulamalar İle Bilgisayarda Kalıp Teknikleri (Lectra Proğramı V6R1) Semiye BOTTAN Ekin Yayınevi 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Laboratuvar 15 30
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Proje 16 16
Ödevler 15 15
Final 16 16
Toplam İş Yükü 170