İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIMT120 | ||||||||
Ders İsmi: | İç Mekan Tasarımı I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZGE ÇİÇEK YILDIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ECE HATUN BULUT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • İç mekan tasarımı ve İç Mimarlık meslek gruplarında malzemenin tanınmasını sağlamak. • Mekan-İşlev-Malzeme dengesi ve seçimlerinin yapılması • Projelere malzemelerin işlenmesi ve malzeme sunum paftalarının hazırlanması. • Mekan fonksiyonlarına göre doğru malzemenin seçilmesi |
Dersin İçeriği: | İnsan, mekân ve mobilya ilişkileri, 3 Boyutlu mekân anlayışı, İnsan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları, doğru malzemeleri doğru yerde uygulama., mekân analizi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri ve insan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizleri, kullanıcı gereksinimine bağlı olarak işlev şeması oluşturmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ÖğrencilerleTanışma Tasarım nedir? | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
2) | Araştırma Kültürünün oluşturulması | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
3) | Literatür çalışması Her öğrenci kendine bir mimar veya başarılı bir kişiyi seçerek bir dönem boyunca bu kişiyi araştırması. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
4) | Obje üzerinden tasarıma giriş. Aydınlatma objesi tasarlatılacak. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
5) | Öğrençilere bir iç mekan tasarımı için mekan seçimi | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
6) | Temel İç Mekan Tasarım ilkelerine giriş | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
7) | 4. Hafta başlanmış olan obje tasarımlarını teslim edilecek. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
8) | VİZE Aydınlatma Tasarımı Teslimi Projelerin ara teslimi.. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
9) | Sınıf içi workshop çalışması yapılacaktır , Perde ve duvar grafik tasarımı. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
10) | Proje Kritikleri yapılması Malzeme bilgisi verilmesi | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
11) | Projelerin Detaylandırılması İmalat detayları | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
12) | Yapı Bilgisi ve Yapı Fiziği konuları bakılarak projelerin gözden geçirilmesi. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
13) | Ahşap Atölye ziyaretleri.. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
14) | Projelerin sunumlarının yapılması. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
15) | Projelerin sunumlarının yapılması. | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
16) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi |
Diğer Kaynaklar: | Foundations of Interior Architecture - Design Culture - Project Management |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | ||||||||
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | ||||||||
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | ||||||||
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | ||||||||
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | ||||||||
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | ||||||||
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | ||||||||
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | ||||||||
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. | |
1) | 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir. | |
3) | 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular. | |
4) | 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. | |
5) | 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. | |
6) | 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar. | |
7) | 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır. | |
9) | 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | 2 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 8 |