MIMT120 İç Mekan Tasarımı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mekan Tasarımı Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIMT120
Ders İsmi: İç Mekan Tasarımı I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÖZGE ÇİÇEK YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ECE HATUN BULUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • İç mekan tasarımı ve İç Mimarlık meslek gruplarında malzemenin tanınmasını sağlamak.
• Mekan-İşlev-Malzeme dengesi ve seçimlerinin yapılması
• Projelere malzemelerin işlenmesi ve malzeme sunum paftalarının hazırlanması.
• Mekan fonksiyonlarına göre doğru malzemenin seçilmesi
Dersin İçeriği: İnsan, mekân ve mobilya ilişkileri, 3 Boyutlu mekân anlayışı, İnsan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları, doğru malzemeleri doğru yerde uygulama., mekân analizi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri ve insan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizleri, kullanıcı gereksinimine bağlı olarak işlev şeması oluşturmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) iç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2) İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2) Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ÖğrencilerleTanışma Tasarım nedir? İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
2) Araştırma Kültürünün oluşturulması İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
3) Literatür çalışması Her öğrenci kendine bir mimar veya başarılı bir kişiyi seçerek bir dönem boyunca bu kişiyi araştırması. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
4) Obje üzerinden tasarıma giriş. Aydınlatma objesi tasarlatılacak. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
5) Öğrençilere bir iç mekan tasarımı için mekan seçimi İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
6) Temel İç Mekan Tasarım ilkelerine giriş İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
7) 4. Hafta başlanmış olan obje tasarımlarını teslim edilecek. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
8) VİZE Aydınlatma Tasarımı Teslimi Projelerin ara teslimi.. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
9) Sınıf içi workshop çalışması yapılacaktır , Perde ve duvar grafik tasarımı. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
10) Proje Kritikleri yapılması Malzeme bilgisi verilmesi İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
11) Projelerin Detaylandırılması İmalat detayları İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
12) Yapı Bilgisi ve Yapı Fiziği konuları bakılarak projelerin gözden geçirilmesi. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
13) Ahşap Atölye ziyaretleri.. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
14) Projelerin sunumlarının yapılması. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
15) Projelerin sunumlarının yapılması. İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İç Mimarlığın Temelleri – Tasarım Kültürü - Proje Yönetimi
Diğer Kaynaklar: Foundations of Interior Architecture - Design Culture - Project Management

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İş hayatında müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir.
1) 2. Mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirleyebilir.
3) 3. Yapılacak işlerin planını hazırlar, hazır planı yorumlar ve uygular.
4) 4. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler.
5) 5. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar.
6) 6. Teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
7) 7. İş hayatında bireysel olarak veya grup içinde sorumluluk alabilir.
8) 8. Sektörde yaygın olan mevcut tasarım programlarını, donanım ve yazılımları kullanır.
9) 9. Ortaya çıkan sorunlara karşı çözüm odaklı davranabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 14 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 2 8
Uygulama 2 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 8