Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BST499 | ||||||||
Ders İsmi: | İnovasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ELVİN TİGREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeniliğin tanımı; yeniliğin özellikleri; yeniliğin kaynakları; yaratıcılık; yaratıcılığı engelleyen faktörler ve durumlar; yaratıcılık ve yenilik arasındaki farklar; yenilik türleri; yenilik süreci; yenilik modelleri; yeniliklerin yayılması; fikri mülkiyet hakları; rekabet avantajı yaratan yenilik odaklı stratejiler; yenilikleri uygulama ve yönetme. |
Dersin İçeriği: | • Inovasyon kavramını tanımlamak • Küreselleşmenin ve teknolojik değişimlerin inovasyon yönetimine etkisini analiz etmek • Yaratıcılık ve yaratıcılık sürecinin tanımlamak • Yaratıcılığı etkileyen faktörlerin analiz edilerek sorunları çözümlemek • Inovasyon ve yaratıcılığa yönelik bilinen yanlışları açıklamak, etik ile ilişkisinizi analiz eder. • Inovasyon türlerini tanımlamak • Inovasyon sürecinin fikir üretiminden ticarileştirme sürecine kadar nasıl gerçekleştiği bilgisini açıklamak • Inovasyon kaynaklarını betimlemek • Inovasyonun başarılı bir şekilde ticarileştirilebilmesi için uygun iş modelinin nasıl belirlenebileceğinin açıklamak • Şirketlerin dış ticarette rekabet avantajı kazanabilmek niçin inovasyon stratejilerini kullanması gerektiğini açıklamak • Uluslararasılaşma sürecinde inovasyon kültürüne sahip olmanın yararlarını tanımlamak ve tartışmak • Inovasyon modellerini betimlemek • Inovasyon kümelerin yapısını ve uluslararası pazarlarda stratejik önemini açıklamak • Farklı inovasyon türlerini ticarileştirme fırsatlarının nasıl yakalacağının açıklanması • Inovasyon yönetiminde fikri mülkiyet haklarının rolünü betimlemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Inovasyon kavramını tanımlamak |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 589 |