İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CORE303 | ||||||||
Ders İsmi: | Upper-Intermediate Academic Written English | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Okuma ve Yazma becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Üst orta seviyedeki bu ders öğrencilere dipnotlarla metin açıklamayı, çoklu yan tümce ve çoklu ifade içeren cümleleri, farklı metin türlerini ayırt etmeyi, verilen örnekleri anlamayı ve yazar/okur yükümlülüklerini tanımlamayı öğreterek, öğrencilerin akademik okuma yeterliliklerini geliştirmeyi sağlamaktadır. Yazma yeterliliği, üçüncü şahıs ağzından yazma, özet çıkarma ve intihalden kaçınmak için referans gösterme, etkileyici kelimeler seçme, kişisel görüşünü benimseyerek ve aksini ispatlayarak sunma ve cümle yapısını çeşitlendirme üzerine yapılan çalışmalarla geliştirilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okuma: 1 sf. 3 / Yazma: sf. 16 | Ders Kitabı |
2) | Doğruluk: sf. 24 / Final ödevi: sf. 27 | Ders Kitabı |
3) | Okuma: 1 sf. 29 / Yazma: sf. 34-35 | Ders Kitabı |
4) | Doğruluk: sf. 56-57 / Final ödevi: sf. 57-58 | Ders Kitabı |
5) | Okuma: 1 sf. 61 / Yazma: sf. 84 | Ders Kitabı |
6) | Doğruluk: sf. 75 / Final ödevi: sf. 86 | Ders Kitabı |
7) | Okuma: 1 sf. 89 / Yazma: sf. 107-108 / Doğruluk: sf. 94-95 / Final ödevi: sf. 117 | Ders Kitabı |
8) | Vize Haftası | |
9) | Okuma: 1 sf. 119-128 / Yazma: sf. 129-130 | Ders Kitabı |
10) | Doğruluk: sf. 128 / Final ödevi: sf. 149 | Ders Kitabı |
11) | Okuma: 1 sf. 151-158 / Yazma: sf. 169-171 | Ders Kitabı |
12) | Doğruluk: sf. 168 / Final ödevi: sf. 177 | Ders Kitabı |
13) | Okuma: 1 sf. 179-184 / Yazma: sf. 188 | Ders Kitabı |
14) | Doğruluk: sf. 185-187 / Final ödevi: sf. 204 | Ders Kitabı |
15) | Okuma: 1 sf. 207-213 / Yazma: sf. 214-215 / Doğruluk: sf. 215-217 / Final ödevi: sf. 236 | Ders Kitabı |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Pearson LEAP 3 Upper-Intermediate Academic Reading and Writing |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | ||||||||||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | ||||||||||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | ||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | ||||||||||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | ||||||||||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | ||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | ||||||||||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ödevler | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 128 |