Dersin Amacı: |
Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada sinema tarihine geniş bir inceleme ile dahil olacaklar. Artık klasikleşmiş önemli filmler, sinemanın doğuşundan bugüne kültürel etkileriyle birlikte tartışılacak. Özellikle gerek yabancı, gerek ülkemizde sinema sanatına hizmet etmiş önemli sanatçıların tanıtılması, film sektörünün ve film teknolojisinin gelişimi, zaman içinde oluşan değişimler ele alınacaktır.
Bu dersin sonunda öğrenci sinemanın bir sanat formu olarak yapısını, bir anlatı ve iletişim aracı olarak mekanizmalarını ve bir endüstri olarak işleyişini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sinemanın başlangıcından günümüze dünya sinemasının gelişimi, sinematografın icadı, Lumiere Kardeşler’in ilk sinematograf gösterimi, Georges Mélies ve sinemaya kurgu dilinin girmesi, Griffith sinemaları ve sinema dilinin gelişimi, Türk Sinemasının Gelişimi, Muhsin Ertuğrul Dönemi, Hollywood sisteminin kuruluşu, Weimar Dönemi, Yeşilçam Sineması, Alman Ekspresyonist Sineması, Sovyet Sineması, Fransız İzlenimciliği ve Şiirsel Gerçekçilik, Dadaizm ve Sürrealizm. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema Tarihine Giriş, Sinemanın Doğuşu, Lumiere Kardeşler ve Sinematograf. |
None. |
1) |
Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi / D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi |
None. |
3) |
Muhsin Ertuğrul Dönemi: Hayatı, ilkleri ve filmleri. |
None. |
4) |
Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa. |
None |
5) |
Dünya Sinemadaki Önemli Akımlar . |
None |
6) |
Savaş Döneminde Sinema: Bir propaganda aygıtı olarak sinema. |
None |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Hollywood Sineması, Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri. |
None |
9) |
Öğrenci Sunumları. |
.. |
10) |
Türk ve Dünya Sinemasında Önemli romantik Aktörler /Jönler. |
None |
11) |
Sinemada Seslendirme: Türk Sinemasının Önemli Seslendirme Sanatçıları. |
None |
12) |
Türk Sinemasında Önemli Yönetmenler. |
None |
13) |
Öğrenci Sunumları. |
None |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|