TİY213 Oyun İnceleme Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar TiyatroÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tiyatro
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TİY213
Ders İsmi: Oyun İnceleme I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİHAN ŞENTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HALİL ATA ÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ● Oyun metninin diğer edebi türlerden farkı Dinleme ve birlikte tartışma
2) ● Dramatik Eylem ● Dramatik Eylemi oluşturan unsurlar nelerdir: tetikleyen/yığın-öbek -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -Hamlet (Shakespeare) metninin okunması
3) ● Dramatik Stasis ● Dramatik İhlal -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -Hamlet (Shakespeare) metninin okunması
4) ● Dramatik Engel/Karakterin Engeli David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması Hamlet (Shakespeare) metninin okunması
5) ● Dramatik Çatışma ve türleri -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -III. Richard (Shakespeare) metninin okunması
6) ● Serim ve serim türleri -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -III. Richard (Shakespeare) metninin okunması
7) ● Dramatik İlerlemeler -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -III. Richard (Shakespeare) metninin okunması
8) ● Karakter ve onu inşa eden eylemler zinciri -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -Kral Lear (Shakespeare) metninin okunması
9) ● Eylem Ne / Eylem Neden -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -Kral Lear (Shakespeare) metninin okunması
10) ● Dramatik İmge -David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması -Kral Lear (Shakespeare) metninin okunması
11) ● Dramatik Tema David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması Macbeth (Shakespeare) metninin okunması
12) ● Oyunlara ve oyun yazarlarına dair arka-plan bilgisinin önemi/değeri David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması Macbeth (Shakespeare) metninin okunması
13) ● Dramatik Doruk noktası ● Başlangıçlar/Sonlar David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması Macbeth (Shakespeare) metninin okunması
14) ● Genel tekrar ve final ödevinin detaylandırılması Dinleme ve birlikte tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %