Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
● Oyun metninin diğer edebi türlerden farkı |
Dinleme ve birlikte tartışma |
2) |
● Dramatik Eylem
● Dramatik Eylemi oluşturan unsurlar nelerdir: tetikleyen/yığın-öbek
|
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-Hamlet (Shakespeare) metninin okunması
|
3) |
● Dramatik Stasis
● Dramatik İhlal
|
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-Hamlet (Shakespeare) metninin okunması
|
4) |
● Dramatik Engel/Karakterin Engeli |
David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
Hamlet (Shakespeare) metninin okunması
|
5) |
● Dramatik Çatışma ve türleri |
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-III. Richard (Shakespeare) metninin okunması
|
6) |
● Serim ve serim türleri |
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-III. Richard (Shakespeare) metninin okunması
|
7) |
● Dramatik İlerlemeler |
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-III. Richard (Shakespeare) metninin okunması
|
8) |
● Karakter ve onu inşa eden eylemler zinciri |
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-Kral Lear (Shakespeare) metninin okunması
|
9) |
● Eylem Ne / Eylem Neden |
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-Kral Lear (Shakespeare) metninin okunması
|
10) |
● Dramatik İmge |
-David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
-Kral Lear (Shakespeare) metninin okunması
|
11) |
● Dramatik Tema |
David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
Macbeth (Shakespeare) metninin okunması
|
12) |
● Oyunlara ve oyun yazarlarına dair arka-plan bilgisinin önemi/değeri |
David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
Macbeth (Shakespeare) metninin okunması
|
13) |
● Dramatik Doruk noktası
● Başlangıçlar/Sonlar
|
David Ball’un “Backwards and Forwards” kitabından ilgili bölümün okunması
Macbeth (Shakespeare) metninin okunması
|
14) |
● Genel tekrar ve final ödevinin detaylandırılması |
Dinleme ve birlikte tartışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat akımları kavranır. |
|
2) |
Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek |
|
3) |
Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma |
|
4) |
Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. |
|
5) |
Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
|
6) |
Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi |
|
7) |
Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. |
|
8) |
Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. |
|
9) |
Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. |
|
10) |
Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak |
|
11) |
Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek |
|
12) |
Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak |
|
13) |
Rejisörlük bilgisi edinilir |
|
14) |
Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
|