TİY214 Oyun İnceleme IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar TiyatroÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tiyatro
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TİY214
Ders İsmi: Oyun İnceleme II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİHAN ŞENTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HALİL ATA ÜNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ● Performans nedir? ● Tiyatroyu nasıl, neye ve kime göre tanımlarız? ● Disiplinler-arası performans örnekleri Dinleme, birlikte tartışma
2) ● Aracılı ve Aracısız Sanatlar ● Performans Kompozisyonu Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
3) ● Anlam ve Gösterge ● Göstergeler Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
4) ● Kod ● Gestalt Sunum, birlikte tartışma
5) ● Toplumsal Çerçeve ● Iletişimde Seçim ve Sıralama Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
6) ● Düzanlam ve Yananlam ● Yapısalcılık ve İkili Karşıtlık Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
7) ● Homolojik Hizalanma ● Farklılaşma / Prozodi / Sözlü ve Yazılı Dil Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
8) ● Drama ve Tiyatro ● Mimesis ve Performans Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
9) ● Beklenti, Uyarı, Adaptasyon ● Ses, Duymak, Dinlemek ● Müzik Algısı: Duygu ve Anlam Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
10) ● Beden Hareketi ve Beden Hareketine dair Sınıflandırma ● Dansın Nedenleri Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
11) ● Bale: Bale’de Kaynak ve Dramatik Aksiyon ● Dans ve Müzik ilişkisi Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
12) ● Dans Tiyatrosu ● Proksemi Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
13) ● Yabancılaştırma ve Meta ● Sanatta Manifesto Semih Fırıncıoğlu’nun https://performansfikri.com sitesinde, ilgili bölümün okunması
14) ● Genel tekrar ve final ödevinin detaylandırılması Birlikte tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %